Vingrinājumu kopas izveide latviešu kultūras mantojuma apguvei rokdarbos 1.klasē.
Author
Gelzberga, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaivare, Baiba
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Lai bērns izaugtu par kultūras cilvēku, lai celtu skolēnu nacionālo pašapziņu, vairotu viņa piederības apzināšanos savai tautai, jādod tiem iespēja iepazīt un apgūt tautas kultūras mantojumu, veicinot izpratni par kultūras daudzveidības pozitīvo vērtību.
Darbu rakstot tiek pētīts latviešu kultūras mantojums, tā nozīme bērna attīstībā, kā arī tiek pētīti vingrinājumu kopas izveides principi un veidoti vingrinājumi, ar ieteikumiem skolotājiem, rokdarbu stundām latviešu kultūras mantojuma apguvei 1. klasē.
Izzinot un analizējot kultūrmantojuma apguves iespējas rokdarbos 1. klasē, var secināt, ka izveidojot atbilstošu vingrinājuma kopu rokdarbiem, ir iespēja bērniem tālāk nodot latviešu kultūras mantojumu. Kultūras mantojuma apguve ir iespējama visās rokdarbu saturu veidojošajās nozarēs – gan apgūstot telpas kultūru, gan galda kultūru, gan strādājot ar tekstilijām, papīru, kartonu, dabas materiāliem, stiepli, gan apgūstot dārza kopšanas elementus un tehnisko modelēšanu. Teacher have to give children an opportunity to acquainted with nation heritage and promote understanding about culture multishaped positive value for growing up children as culture person, to improve students national self – confidence, to increase belonging awareness to their nation.
There are studied Latvians heritage, its importance for children development. There are researched principles of forming practice group with suggestions for teachers, for manual training to acquire Latvians heritage for children in form 1.
There are found out and analysed acquirement possibilities of manual training in class 1 and done conclusion that appropriate formed practice group for manual training, there is possible to pass on Latvians heritage for children. The heritage acquirement is possible through different activities of manual training – to acquire rooms and dinner culture, by working with textiles, paper, pasteboard, nature materials, wire, also to acquire elements of gardening and technical simulating.