Mācību priekšmeta „Preventīvais darbs skolās un pirmsskolas izglītības iestādē” programmas izveide, aprobācija un pilnveide
Autor
Mieze, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
At¬tīs¬to¬ties un ie¬kļau¬jo¬ties Ei¬ro¬pas un pa¬sau¬les ap¬ri¬tē, Latvijā ir jā¬ra¬da un jāpilnveido tāda iz¬glī¬tī¬bas kva¬li¬tā¬te, kas at¬bilst mai¬nī¬ga¬jai si¬tu¬āci¬jai dar¬ba tir¬gū, komunikāci¬ju un tehnoloģi¬ju strau¬ja¬jai at¬tīs¬tī¬bai, sa¬bied¬rī¬bas un taut¬saim¬nie¬cī¬bas vajadzībām.
Lai uzlabotu zobārstniecības māsas specialitātes audzēkņu izglītības kvalitāti, nodrošinātu mācību satura aktualitāti un īstenotu Rīgas 1. medicīnas koledžas mācību darba prioritāti – profilakses darbu, kā mācību satura un mācību procesa sastāvdaļu, tika izstrādāta un realizēta mācību priekšmeta „Preventīvais darbs skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs, pedagoģiskie pamatprincipi” programma atbilstoši izglītības programmas un profesijas standartā noteiktajām prasībām, jo bija ne¬pie¬cie¬ša¬ma vad¬lī¬ni¬ju iz¬strā¬de un ap¬ro¬bā¬ci¬ja zob¬ārs¬tnie¬cī¬bas mā¬sas spe¬ci¬ali¬tā¬tes audzēk¬nēm.
Darba 1. daļā „Mācību priekšmeta programmas struktūra un izveides pamatprincipi” tiek skaidroti mācību priekšmeta programmas izveides didaktiskie pamatprincipi, programmas mērķi, uzdevumi, satura apguves secība un vērtēšana kritēriji, kuri balstās uz pro¬fe¬si¬jas standar¬tā noteiktajiem pie¬nā¬ku¬miem un uz¬de¬vu¬miem spe¬ci¬ali¬tā¬tē, iz¬glī¬tī¬bas prog¬ram¬mas vispārīgajiem un spe¬ci¬fis¬ka¬jiem mēr¬ķiem
2. daļā „Mācību priekšmeta programmas realizācija” tiek apskatīts mācību priekšmeta programmas īstenošanas process, mācību rezultātu kvalitāte un to atbilstība izvirzītajiem mērķiem
3. pētnieciskajā daļā tiek izvirzīts pētnieciskais jautājums – Kāds ir mācību priekšmeta „Preventīvais darbs skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs, pedagoģiskie pamatprincipi” realizācijas izvērtējums?
4. daļā, pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, tiek veikta mācību priekšmeta programmas pilnveide.
Atslēgvārdi: mācību priekšmeta programmas izveide un realizācija, mācību priekšmeta programmas pilnveide, zobārstniecības māsa, zobārstniecības māsas izglītības kvalitāte, preventīvais darbs. As the Latvian economy develops and becomes integrated in the European and global economies, the country must bring its education up to a standard that effectively responds to the constant changes in the labor market, the rapid development of communications and other technologies, and the needs of the economy and society as a whole.
To improve the quality of education of dental nurses and to keep in line with the school’s priority of preventive care as part of the content and process of education, the lecture course “Preventive work in schools and pre-schools and the basic principles of education” was developed and implemented in accordance with the requirements set forth in the overall program of education and the official professional standard. The development of the course required the definition of general guidelines and their adaptation to the particular needs of the students in the dental nurse program.
Section One of this thesis, “The structure and basic guiding principles of the course”, explains the key didactic principles, goals, and objectives of the course, as well as lays out the sequence in which the material should be taught and defines grading criteria. All of the foregoing is based on the tasks and responsibilities defined in the professional standard, as well as on the general and specific goals of the educational program.
Section Two, “The implementation of the course”, describes the implementation of the program and evaluates the quality of the outcomes and their correspondence to the goals set forth in Section One.
Section Three addresses the research question “What is the assessment of the course ‘Preventive work in schools and pre-schools and the basic principles of education?”
Section Four suggests further developments of the course, based on the results of the study.
Keywords: creation and implementation of a course, further developments of the course, quality of education of dental nurses, dental nurses, preventive work.