Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorMežulis, Ivoen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:36Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:36Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3609en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10489
dc.description.abstractBērnu ar dzirdes traucējumiem integrācija sabiedrībā ir ļoti svarīga un aktuāla. Pēdējā desmitgadē Latvijā pieaug to bērnu skaits, kuriem ir lielāki vai mazāki dzirdes traucējumi. Šobrīd vidēji uz katriem 1000 jaundzimušajiem 2 ir vieglākas vai smagākas pakāpes dzirdes traucējumi. Latvijā dzirdes invalīdu skaitam diemžēl ir tendence palielināties, 2001.gadā no visiem bērniem invalīdiem 11,5% bija tieši bērni ar dzirdes traucējumiem. Līdz ar to jo svarīga kļūst agrīnās diagnostikas un rehabilitācijas problēma. Valodas attīstība ir cieši saistīta ar dzirdi. Dzirdes traucējums ir galvenais iemesls, kas ietekmē valodas attīstību un runas traucējumus. Agrīna dzirdes traucējumu diagnostika un analīze ļauj izvēlēties piemērotāko rehabilitācijas veidu. Rehabilitācijas darbs ar bērniem vecumā no dzimšanas līdz 3 gadiem Latvijā ir tikai uzsākts. Līdzšinējā pieredze rāda, ka bērniem ar dzirdes traucējumiem korekcijas iespējas vēl pilnībā nav izmantotas, un nākotnē veicams liels darbs attiecīgu metodisko paņēmienu pilnveidošanā, lai izstrādātu un realizētu praktisko korekcijas darbu bērniem ar dzirdes traucējumiem no dzimšanas līdz trīs gadu vecumam, atbilstoši latviešu valodas specifikai, izstrādātu ieteikumus un metodiskas norādes vecākiem darbam mājās, jo vislielākā loma bērna attīstībā ir ģimenei. Pedagogs šo darbu koordinē un nodrošina specifiskās korekcijas. Pedagoģiskā pētījuma darba pieredze liecina, ka savlaicīgi uzsākts dzirdes uztveres rehabilitācijas darbs attīsta bērna dzirdes uztveri un līdz ar to arī viņa runu un valodu. Jo dzirdes traucējums diagnosticēts agrāk, jo agrāk uzsākta nekavējoša medicīniska un pedagoģiska rehabilitācija, jo psiholoģiski un metodiski labāk sagatavoti vecāki šī darba veikšanai, jo sasniedzami labāki rezultāti dzirdes uztveres attīstībā.en_US
dc.description.abstractThe integration of child with hearing disorder into society is very significant and urgent. The last ten years in Latvia the number of children with hearing disorder to a high or less degree has increased. Now approximately on every 1000 new born child, two have hearing disorders. In Latvia there is tendency to increase the number of people with hearing disorders. In 2001 from all disabled children 11.5% were directly children with hearing disorder. That’s why the problem of early diagnostics and rehabilitation is important in Latvia. The hearing disorder is the main reason that influences the language development and the disorder of speech. In Latvia the rehabilitation work with children with hearing disorders from birth to three years of the age has only started. Thus there is necessity to investigate this period in child’s development, to inquire theoretical way of this problem, in order to base on these materials practical correction work for children with hearing disorders from birth to three years of the age could be elaborated and realized according to the Latvian language specific character. It is necessary to involve child’s parents into daily activities or rehabilitation, to teach them, how to work with children in daily life, because the family plays the main role in child’s development. The teacher coordinates and ensures specific correction for this work. Experimental results shows that if hearing disorders are diagnostic early an immediate medical and pedagogical rehabilitation is started and if the parents are prepared psychological and methodical sphere for the realizing this work, then could be reached better results in child’s hearing perception’s development.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAgrīnās pedagoģiskās korekcijas nozīme valodas attīstībā bērniem ar dzirdes traucējumiemen_US
dc.title.alternativeRole of early pedagogical correction in the speech development of children with hearing disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record