5-6 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšana pirmskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas
Author
Celma, Vija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Rotaļa ir viena no bērnu adaptācijas veicinātājām pirmsskolas izglītības iestādē, tādēļ bakalaura darba ietvaros tika veikts pētījums ar mērķi izzināt adaptācijas īpatnības un tās veicināšanas iespējas, izmantojot kustību rotaļu kopu.
Savā darbā autore izmatoja vairākas pētīšanas metodes: anketēšanu, novērošanu un izmēģinājumdarbību.
Bakalaura darba pētījuma bāze ir Ogres raj. X pag. PII “ Y” grupa, 8 bērni- 5 zēni un 3 meitenes.
Darbā ir aplūkotas teorētiskās nostādnes par adaptācijas būtību, veikta bērnu sākotnējā iepazīšana, vecāku anketēšana, izmēģinājumdarbība- izveidota un aprobēta atbilstoša kustību rotaļu kopa un analizēti iegūtie rezultāti.
Apkopotie rezultāti ļauj secināt, ja pedagogs pārzina un respektē katra bērna „Es”, sekmē viņa sociālo pieredzi izmantojot rotaļas, veido pozitīvu emocionālu kontaktu ar vecākiem un bērniem, tad adaptācija pirmskolā noris veiksmīgāk.
Bakalaura darbs sastāv no: ievada, 5 daļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un pielikuma. Pētījumā iegūtie dati atspoguļoti 16 attēlos un 2 tabulās. Darba apjoms sastāda 78 lpp.
Izstrādātais bakalaura darbs varētu ieinteresēt tos pedagogus un vecākus, kuru interešu lokā ir 5-6 gadus veci pirmsskolas vecuma bērni, kas uzsāks savas pirmsskolas gaitas. The play is one of the childs stimulations of adoptation in pre-schools educational institution. In bachelors work is made a research. It’s aim is to get to know the features of adaptation and it’s stimulation by using a mobility play group.
The works authoress used sevral research methods: mediatization, observation nd experimental activity.
The bachelors work’s base of research is Ogres region X preschools educational institution „Y” group, 8 children – 5 boys and 3 girls.
In the work are viewed a theoreticalol theses about adoptation, done childrens primerval familiarization, parents mediatization, experimental activity – is made and aprobated relevant mobility play group and the rezults are analized.
The summarized rezults say if the pedagogue manages and respects every childs „I”, promotes his social experiances by using plays, make emotionally pozitive contact with parents and children than adoptation in preschool is more successful.
The bachelors work consists of introduction, 5 parts, conclusions, bibliographyand appendices. The research dates are showed in 16 pictures and 2 tables. The works amount is 78 pages.
This bachelors work could interest the theachers and parents whose action is connected with pre-schoolers and whose children will start pre-school.