Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorGerma, Dainaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:39Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:39Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3627en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10507
dc.description.abstractDemokrātiskās pasaules, kā arī Latvijas attīstības procesā arvien pieaugoša nozīme ir cittautiešu integrācijai valsts sabiedriskajā dzīvē. Latvijas valsts valoda ir latviešu. Kā zināms, Latvijā dzīvo ļoti daudz cittautību iedzīvotāji. Tas ir pietiekami, lai tiktu domāts par bērnu vieglāku iekļaušanos latviski runājošo vidē, kā arī izglītošanos skolā. Latvijā ir radīta iespēja risināt šo problēmu, mācot bērnam latviešu valodu bilingvāli. Kā zināms mūzika ļauj cilvēkam justies brīvāk, izpaust savas emocijas, kas, savukārt, ļautu bērnam brīvāk arī izteikties. Tā būtu kā saikne starp bērnu un latviešu valodu. Tādejādi, izvērtējot šo problēmu, arī tika izvēlēta bakalaura darba tēma: “Mūzikas komunikatīvā nozīme pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvās kompetences attīstībā bilingvālo mācību procesā”. Bakalaura darba mērķis – izpētīt mūzikas nozīmi komunikatīvās kompetences attīstībā bilingvālo mācību procesā un izstrādāt ieteikumus pedagogiem, kas sekmētu pirmsskolēna valsts valodas apguvi. Darbā izmantotās pētījuma metodes: literatūras analīze; novērošana; aptauja; datu statistiskā apstrāde – korelācija, grafiskā attēlošana. Nozīmīgākie secinājumi: •korelācijas koeficienta aprēķināšana apstiprina būtisku sakarību starp dziesmu, rotaļspēļu izmantošanu bilingvālo mācību procesā un labāku bērnu spēju komunicēt latviski ar vienaudžiem, skolotājiem, izmantojot skaidru valodu, kas izteikta teikumos; •rotaļspēles ir viens no visefektīvākajām bērnu aktivitātes organizācijas formām, intelektuālo spēju attīstībā. Svarīgākie ieteikumi skolotājiem: • Bērni vieglāk var iemācīties valodu, to atdarinot, nezinot gramatikas zināšanas. •Ļoti svarīga nozīme ir mācīšanās motivācijai, ko varētu palīdzēt veidot dziesmas un rotaļas. •Dziesmas var vairākkārtīgi atkārtot, mācoties jaunos vārdus, nostiprinot to izrunu, kā arī vārdu loģisku sakārtošanu teikumā. Bakalaura darba apjoms ir 35 lpp. Tas ietver 3tabulas, 8 attēlus un 9 pielikumus. Atslēgvārdi – mūzika, komunikatīvā kompetence, bilingvālā mācība, literatūras analīze, korelācija.en_US
dc.description.abstractIn the democratic world and of course in Latvia’s development process one of the most important meaning is foreigners integration in state’s social life. Latvia’s state language is Latvian. Many foreigners live in Latvia. That’s why that is important start to think about children’s easier adaptation in Latvian speaking environment and of course education. There is a possibility to solve this problem, to teach Latvian bilingual. As it’s known the music help to men feels more natural, to show emotions that’s help to child speaks more fluently. That will be a link between a child and Latvian language. That’s why is chosen the theme: “The Music’s Meaning of Communication of Pre – school Children’s Communicative Competition’s Development in the Process of Bilingual Schooling”. The aim of Bachelor’s Paper - to investigate the music’s meaning of communicative competition’s development in process of bilingual schooling and work out recommendations for teachers what forward pre – school children’s learning Latvian language. The methods what is used in Bachelor’s Paper – analyse of literature, the observation, the questioning, data statistical processing – correlation and graphic reproduction. The main conclusions: •The calculation of correlation coefficient confirm the connection between the using of songs, games in process of bilingual schooling and better child’s communication in Latvian with his grownups, teachers, using clearly language in full sentences. •Game is one of the most effective forms of child’s activeness organisation in development of intellectual ability. The main recommendations for teachers: •It’s easier to learn language copping it, without learning grammatical rules. •Making own songs and games could help to develop learning motivation what is very important. •Songs could sing many times learning new words, their pronunciation and logical words order in the sentence. The amount of Bachelor Paper is 35 pages. There are 3 tables, 8 pictures and 9 additions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMūzikas komunikatīvā nozīme pirmsskolas vecuma bērnu bilingvālās apmācības procesāen_US
dc.title.alternativeThe communicative importance of music in the bilingual study process of preschool childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record