5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestrādē un to mazināšanas iespējas
Autor
Puišele, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis:
izzināt 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības un to mazināšanas iespējas.
Bakalaura darba tēma mūsdienās ir aktuāla, jo šodienas sabiedrībā cilvēkiem ir jābūt ne tikai izglītotiem, zinošiem, bet vienlaicīgi ir jābūt komunikabliem, prasmīgiem veidot attiecības kolektīvā un tuvākajā apkārtnē. Svarīgi ir pēc iespējas ātrāk diagnosticēt saskarsmes grūtību cēloņus. Pētījuma rezultāti atklāj, ka pirmsskolu apmeklē bērni ar dažādām saskarsmes prasmēm.
Pētījuma laikā tika izstrādāta un realizēta saskarsmes grūtību mazināšanas programma, kuras ietvaros tika gūts apstiprinājums, ka veicot plānotu un mērķtiecīgu darbību, ir iespējams uzlabot bērnu saskarsmes prasmes.
Pētot bakalaura darba tēmu, autore iepazinās ar pedagogu un psihologu: V. Zelmeņa, J.A. Studenta, G. Svences, A. Vorobjova, M. Pļavenieces, I. Kona, R. Ņemova, Dž. Boulbija, atzinumiem pētāmās problēmas aspektā: par saskarsmes iezīmēm, saskarsmes grūtībām un to cēloņiem pirmsskolas vecumā, pirmsskolas izglītības nozīmi saskarsmes prasmju attīstīšanā.
Rezultātā darba mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un atbildēts uz pētījuma jautājumu.
Darba apjoms: 57 lpp., 15 tabulas, 2 attēli, 4 pielikumi.
Atslēgvārdi: saskarsme, mijiedarbība, saskarsmes grūtības The goal of the Bachelor’s paper:
Clarification of communication difficulties of 5-6 years old children and the possibilities of their reduction.
The theme of the Bachelor’s paper nowadays is important because in today’s society people must not be only educated, knowledgeable but at the same time they must be communicative, proficient at developing of relationships in teams and in the nearest surroundings. It is important to diagnose the causes of communication difficulties as soon as possible. The results of the research show that children with different school communication skills attend pre-schools.
During the research a program for reduction of communication difficulties was developed and implemented, within this program a verification was gained that upon performance of planned and purposeful activities it is possible to improve communication skills of children.
Upon investigation of the theme of the Bachelor’s paper, the author learned the opinions of the pedagogues and psychologists V. Zelmenis, J.A. Students, G. Svence, A. Vorobjovs, M. Pļaveniece, I. Kons, R. Ņemovs, Dž. Boulbijs in the aspect of the investigated problem: on communication features, communication difficulties and their causes in pre-school age, the meaning of a pre-school education in development of communication skills.
As the result the goal of the paper was achieved, the tasks were accomplished and the question of the research was answered.
The volume of the paper: 57 pages, 15 tables, 2 pictures, 4 annexes.
Keywords: communication, interaction, communication difficulties.