Sociālpedagoģiskā darbība adaptācijas risku mazināšanā I. Gaiša Kokneses vidusskolā 4. un 5.klasē
Автор
Matušonoka, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Sociālpedagoģiskā darbība adaptācijas risku mazināšanā I.Gaiša Kokneses vidusskolā.
Diplomdarba tēma ir par adaptācijas procesu, par adaptācijas perioda nepieciešamību skolēnam, pārejot no 4. klases uz 5. klasi, par adaptācijas riskiem un to novēršanas iespējām.
Darbā veikts pētījums, lai noskaidrotu iespējamos adaptācijas riskus pārejas posmā no sākumskolas uz pamatskolu.
Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāta un aprobēta programma adaptācijas risku mazināšanā I. Gaiša Kokneses vidusskolā, 4.un 5. klasē, kā rezultātā skolēniem ir labāka izpratne par mācību procesa norisi pamatskolā, priekšmetu skolotāju prasībām, tuvāk iepazīta jaunā sociālā vide, kas savukārt sekmē veiksmīgu adaptāciju pamatskolā. Programmā ir iekļauts darbs ar sociālā riska bērniem, lai veicinātu viņu pielāgošanos jaunajiem apstākļiem.
Atslēgvārdi: adaptācija, adaptācijas riski, sociālpedagoģiskā darbība The theme of the Graduation Paper - Sociopedagogical Work to Reduce Adaptation Risks in Forms 4-5 of I.Gaišs Koknese Secondary School.
The Graduation Paper concerns the process of adaptation when students start form 5. it is connected with adaptation risks and possibilities to prevent them.
The research work has been carried out to find out the possible adaptation risks in the transition period when students finish Primary School and start Elementary School.
The special programme based on the research results has been worked out and approbated to reduce adaptation risks at I. Gaišs Koknese Secondary School.
As a result students have better understanding of the process of studies at Elementary school, they are aware of teachers requirements, students are acquainted with the new social environment which helps the adaptation process at Elementary school.
The work with the children of social risk is included in the progamme to encourage the process of adaptation.
Key words: adaptation, adaptation risks, sociopedagogical work.