Atstāstījumu izmantojums rakstītprasmes pilnveidei 8.klasē
Author
Kulmane, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir „Atstāstījumu izmantojums rakstītprasmes pilnveidei 8. klasē”. Tā pirmajā nodaļā tiek analizēta rakstveida runa psiholoģiskajā aspektā, kā arī atklātas rakstītprasmes pilnveides metodiskās iespējas. Otrā nodaļa sniedz ieskatu par atstāstījumu klasifikāciju un izmantošanas iespējām skolēnu rakstītprasmes pilnveidei.
Trešā nodaļa atklāj konkrētu atstāstījumu izmantojumu pedagoģiskajā procesā. Pētīšanai pamatskolas 8. klasē tiek izmantoti tādi atstāstījumu veidi kā brīvais diktāts, izlases atstāstījums, pārveidojamais atstāstījums un atstāstījums tuvu tekstam. Rezultāti, izvērtējot šī rakstu darba veida lietderību rakstītprasmes pilnveidē, analizēti ceturtajā nodaļā. Pētnieciskais darbs apliecina, ka atstāstījums ir rakstītprasmi veicinošs rakstu darba veids. Diploma work has a title " How to use retellings for development writing skills in form 8." In the first unit is given analyse of written speech in psychological aspect and there is interpreted methodical possibilities of development writing skills. The Second unit gives opinion about classification of retellings and their practical use for improving students' writing skills.
The third unit gives concrete interpretation of using retellings in pedagocical process.In form 8 for researching is taken different types of retellings, such as free dictation, retelling with choice, changeable retelling and retelling close to its origin.
In the fourth unit is analyse of results about usefulness of this kind of written work which is very important in improving writing skills. This research work attest that retelling is conducive type of writing work for developing and improving writing skills.