Krāsu pielietojums un apguve vizuālās mākslas nodarbībās
Autor
Frīdenfelde, Indra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba saturs: 48 lappuses, 4 tabulas, 3 grafikiem, pielikumus, 22 literāros avotus.
Atslēgas vardi: pirmskola, sākumskola, krāsas, krāsu pielietojums un apguve, izziņas procesi.
Pētījuma mērķis ir Pētīt krāsas izmantošanas iespējas nodarbībās pirmsskolas
sagatavošanas grupā un vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolas 1. klase.
Pētījuma objekts: Pirmsskolas un sākumskolas bērnu krāsu izpratne un apguve.
Pētījuma hipotēze: Krāsas izmantošana sekmē pirmsskolas sagatavošanas grupas un sākumskolas 1. klases bērnu izziņas sfēras un radošo attīstību.
Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras apskati
par krāsas pielietojumu un apguvi vizuālajā mākslā, nodarbībās.
Praktiskajā darba daļā tika izveidota uzdevumu kopa ar mērķi konstatēt un
izanalizēt pirmsskolas sagatavošanas un sākumskolas 1. klases bērnu izpratni par krāsām un to pielietošanas iespējām. Veiktie novērojumi ļauj secināt, ka krāsu pielietojuma un apguves procesu mērķtiecīga izmantošana vizuālas mākslas mācīšanā, nodarbības palielina bērnu zināšanas, pieredzi un izziņas dziļumu.
Pētījumu bāze: Valmieras pirmsskolas iestāde „Auseklītis”, sagatavošanas grupiņa
“Prātuliši” (23 bērni). Valmieras, Kocenu pag. pamatskolas 1. klases bērni (20 bērni).
Darbu var izmantot pirmsskolas un sākumskolas skolotāji, lai padziļinātu savas zināšanas par krāsas pielietojumu un apguvi nodarbībās un to ietekmi uz bērnu attīstību. Content of the paper: 48 pages, 4 tables, appendices, 22 sources of literature.
Keywords: pre-school, colours, use and study of colours, elementary school.
Aim of the research: to investigate the possibilities of use of colours at pre-school
preparation groups and visual arts classes at elementary school (Class 1).
Object of the research: perception and study of colours at pre-school and elementary
school
Hypothesis of the research: The use of colours at pre-school preparation groups and
elementary school (Class 1) promotes the children creative development and
development of investigation aspects.
The theoretical part of the paper is based on the analysis of pedagogical literature
on the use and study of colours at visual arts classes.
In the practical part of the paper, there was formed a set of exercises with an aim
to detect and analyse the colour perception of pre-school and Class 1 at elementary
school age children and its application possibilities. On the basis of the carried out
observations are concluded the following: the aimed applications of colour use and study
process at visual arts teaching process and classes increases knowledge, experience and
deepens the perception.
The base of the research:, School preparation group „Pratuliši” of „Auseklitis” (23
children) (Pre-school institution in Valmiera).
Valmiera 1st primary school, Class 1 (20 children).
The paper may be used by pre-school and elementary school teachers to deepen
their knowledge in colour use and study at classes and its influence on the children
development.