Cilvēka un dabas savstarpējās mijiedarbības veicināšana dabas zinību mācību procesā 1.-3.klasē
Author
Ceimere, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā “Cilvēka un dabas savstarpējās mijiedarbības izpratnes veicināšana dabaszinību mācību procesā 1. – 3. klasē” apskatīta cilvēka un dabas mijiedarbības nepietiekamas izpratnes problēma. Darba mērķis ir izpētīt cilvēka un dabas mijiedarbības izpratnes veicināšanas iespējas dabaszinību mācību procesā un izveidot metodisko materiālu kopumu. Darba galveno daļu nosaukumi ir:
1. Vides izglītība.
2.Cilvēka un dabas mijiedarbības izpratnes veidošanās mācību procesā 1. – 3. klasē.
3.Metodisko materiālu cilvēka un dabas mijiedarbības izpratnes veicināšanai 1. – 3. klasē izstrāde.
Darbā aplūkotie jautājumi ir sekojoši:
1.Kāda ir vides izglītības būtība?
2.Kā vides izglītība attīstījusies pasaulē un Latvijā un kādas problēmas ir Latvijai aktuālākās šobrīd?
3.Kādas ir vides izglītības iespējas Latvijā?
4.Kādas uztveres īpatnības raksturīgas 1. – 3. klašu skolēniem?
5.Kādas mācību metodes un darba formas cilvēka un dabas savstarpējās mijiedarbības izpratnes veicināšanai dabaszinību mācību procesā ir vispiemērotākās?
Darbā izmantotas vispārzinātniskās pētīšanas metodes, literatūras un dokumentu analīze, un empīriskās pētīšanas metodes - anketēšana, pārrunas un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma rezultāti liecina, ka dabaszinību mācību procesā, izmantojot izstrādātos materiālus, iespējams panākt pilnvērtīgāku skolēnu izpratni par cilvēka un dabas savstarpējo mijiedarbību.
Atslēgvārdi: cilvēks, daba, mijiedarbība, izpratne, pētījums, materiālu izstrāde. Graduation work “The promotion of appreciation of mutual human-nature interaction in the process of teaching natural history from 1st to 3rd class” contains the inspection of problem of insufficient appreciation of human-nature interaction. The goal of the work is to investigate a promotion potential of appreciation of human-nature interaction in the teaching process of natural history and to develop the materials of methodology. The titles of general parts of the work are:
1. Environmental education
2.The pullulation of appreciation of human-nature interaction in the teaching process from 1st to 3rd class.
3.The development of methodological materials for promotion of appreciation of human-nature interaction.
The main subjects of the work:
1.What is the content of environmental education?
2.How has environmental education developed in Latvia and world-wide and what are the main prblems for Latvia now?
3.What environmental education potencial is here in Latvia?
4.What individualities of conception characterize the pupils of 1st to 3rd class?
5.What methods are the most appropriate in the process of natural history teaching to promote the appreciation of mutual human-nature interaction?
There are a general research methods, an analysis of literature and documents and empirical research – survey, debate and work of educational trial used in the work. The results of research are indicative of possibility to reach a higher pupils’ appreciation of human-nature mutual interaction using the developed materials in the process of natural history teaching.
Keywords: human, nature, interaction, appreciation, investigation, the development of materials.