• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārda lingvo-kulturoloģiskā portreta veidošanas prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās 6.klasē

Thumbnail
Öffnen
299-3711-Asaturova_Iveta_Peda000078.pdf (841.7Kb)
Autor
Asatūrova, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2007
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarbs veltīts vārda lingvokulturoloģiskā portreta veidošanas prasmju attīstīšanai latviešu valodas nodarbības 6.klasē. Vārda lingvokulturoloģiskā portreta veidošana ir viens no veidiem, kā skolēni var pilnveidot sociokultūras kompetenci. Diplomdarbā aplūkoti sociokultūras kompetences teorētiskās izpratnes jautājumi, lingvokulturoloģijas jautājumi, kas nepieciešami, lai skolotājs varētu realizēt lingvokulturoloģisko pieeju latviešu valodas mācībās pamatskolā. Šie jautājumi skatīti saistībā ar pusaudžu vecumposma īpatnībām, konkrētās klases īpatnībām, kā arī ar izpratni par kultūrā valdošajiem stereotipiem. Darbā analizētas arī dažādu mācību darba organizācijas formu, mācību metožu un paņēmienu izmantošanas iespējas vārda lingvokulturoloģiskā portreta veidošanas prasmju attīstīšanā, atklātas teorētisko atziņu kopsakarības saistībā ar skolas pedagoģisko procesu. Vārda portreta veidošanas attīstīšanai izvēlēts jēdziens māte, kas ir svarīgs un nozīmīgs jebkura cilvēka dzīvē. Apskatīta stereotipisko priekšstatu par māti veidošanās latviešu valodā gan sabiedrības attīstības, gan folkloras, gan daiļliteratūras radīto kultūrasociāciju rezultātā. Diplomdarba empīriskajā daļā rasts priekšstats par skolēnu stereotipiskajiem priekšstatiem par mātes tēlu, izmantojot aptaujas. Veidota uzdevumu kopa, kuras mērķis ir palīdzēt skolēniem attīstīt vārda lingvokulturoloģiskā portreta veidošanas prasmi. Tika veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, kuras mērķis ir aprobēt 6. klases skolēnu sociokultūras prasmju attīstīšanai paredzēto uzdevumu kopu. Darbā apkopoti izmēģinājumdarbības rezultāti, kas apliecina, ka, izmantojot izveidotos vingrinājumus, kā arī lietojot dažādas mācību metodes, paņēmienus un mācību darba organizācijas formas, iespējams attīstīt skolēniem vārda lingvokulturoloģiskā portreta veidošanas prasmi, tādējādi sekmējot dziļāku latviešu valodā atspoguļotās pasaulainas apguvi. Latviešu valodas stundās 6.klasē vārda māte lingvokulturoloģiskā portreta veidošana sekmē ne tikai skolēna kā lingvālas personības pilnveidi, bet arī skolēna vērtību un attieksmju sistēmas pilnveidi, viņa valodas, saziņas un mācīšanās prasmju attīstību.
 
The diploma paper is devoted to problems of development ability to forming the words linguculturogical portrait of 6th form pupils at the Latvian language lessons. The theoretical comprehension questions of sociocultural competence and the questions of linguculturology needed in teachers work to realize linguoculturological access at the Latvian language lesson in primary school are looking at the diploma paper. This problems are examined in close connection with peculiarities of adolescents’ age group and comprehension of the language stereotypes. In the same way the usefulness of the various forms and methods organizing teaching are analyzed. The mutual connections are opened in the close links with the pedagogical process. To develop ability of word’s portrait modeling the concept of mother is chosen, it is because mother is important person in every persons live. The stereotypically conceptions about mother’s concept in Latvian language is close connected with society development. Latvian folklore and Latvian literature were examined in this diploma paper. The agenda was included an empiric investigation of the 6th form pupils’ stereotypically conceptions of mothers’ concept. The tasks were made to help developed ability to make word’s linguoculturogical portrait. In goal was made the pedagogical test to approbate this tasks. Having summarized the results of the pedagogical test, a conclusion was made that it is probable to develop word’s linguoculturogical portrait making ability, if were made tasks with different methods and were employed different forms of teaching process. The mother’s concept linguculturogical portrait is making learning process excitation,developed lingual personality, value and attitude system of 6th form pupils.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10576
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV