Show simple item record

dc.contributor.advisorDamberga, Ilzeen_US
dc.contributor.authorLipko, Santaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:56Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:56Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43327en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10638
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot sakarības starp piedzīvotu vienaudžu savstarpējo vardarbību un uztverto sociālo atbalstu. Pētījuma piedalījās 60 skolēni vecumā no 13 līdz 15 gadiem (M=14,12, SD=0,99), kuri mācās 6.-8. klasē. Vienaudžu savstarpējās vardarbības noteikšanai skolas vidē tika izmantota Olveusa pāridarītāja/upura aptauja (Olweus Bully/ Victim Questionnaire; Olweus, 1996), bet uztvertā sociālā atbalsta noteikšanai tika izmantota Uztvertā sociālā atbalsta daudzdimensionālā skala (Multidimensional Scale of Perceived Social Support; Zimet & Farley, 1988). Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēniem, kas saņem atbalstu no kāda īpaša cilvēka un saņem atbalstu kopumā, ir mazāk izteikta vardarbības pieredze kā upurim. Meitenēm uztvertais atbalsts no draugiem ir saistīts mazāk izteiktu vardarbības pieredzi kā upurim, taču šos rezultātu var attiecināt tikai uz pētāmo grupu, jo Kronbaha alfa koeficients šajā skalā ir diezgan zems. Savukārt zēniem rezultāti parādīja, ka pastāv saistība starp uztverto kāda īpaša cilvēka atbalstu un mazāk izteiktu vardarbības pieredzi kā upurim, un saistība starp uztverto ģimenes atbalstu un mazāk izteiktu vardarbības pieredzi kā pāridarītājam. Atslēgas vārdi: vienaudžu savstarpējā vardarbība, uztvertais sociālais atbalsts.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to establish the relationships between school bullying and social support. 60 pupils in age between 13-15 years (M=14,12, SD=0,99), from the 6th -8th grades participate in this study. To establish bullying had used Olweus Bully/Victim Questionnaire (Olweus, 1996), but perceived social support MSPMSS - Multidimensional Scale of Perceived Social Support (Zimet, Dahlem, Zimet&Farley, 1988). Results of this study shows that students who have support from significant other and all the support in general, have less possibility to experience the victim role. Girls who have support from friends is due to a less violent experience as a victim, but these results can only be applied to groups of subjects, as Cronbach 's alpha on this scale is quite low, but for boys more important are support from significant other that will protect him from the victim experience. For boys support from family predicts lower possibility of becoming a bully. Key words: bullying, victimization, perceived social supporten_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleVienaudžu savstarpējās vardarbības pieredzes saistība ar uztverto sociālo atbalstuen_US
dc.title.alternativePeer bullying experiences connection with percieved social supporten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record