Jautājuma atbildes teorijas pielietojuma iespējas centralizētajos eksāmenos Latvijā.
Автор
Grebežs, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā autors aplūko dažādas vērtēšanas sistēmas, centralizētos eksāmenus vairākās Eiropas valstīs un piedāvā jautājuma atbildes teorijas pielietojumu Latvijas centralizēto eksāmenu rezultātu analīzē. Eksāmenu darbu novērtēšanas sistēmas pasaulē ir dažādas, arī veidi, kā dati tiek apstrādāti, atšķiras. Autors aplūko jautājuma atbildes teoriju kā vienu no datu apstrādes līdzekļiem. Pārskata daļā autors sniedz ieskatu jautājuma atbildes teorijas pamatnostādnēs un iespējās. Rezultātu daļā tiek aplūkots ceļš no datu sagatavošanas datorprogrammai Parscale līdz jautājuma atbildes teorijas izmantošanai Izglītības satura un eksaminācijas centra ķīmijas 2006. gada eksāmena galarezultātu analīzē. Kā galveno jautājuma atbildes teorijas ieguvumu autors min tās izmantojumu eksāmenu aprobācijās iegūto datu apstrādes posmā. Tiek piedāvāta iespēja apstrādāt eksāmenu rezultātus un iegūt līmeņu sadalījumu. In paper the author looks at various assessment systems, centralised examinations in several European countries and offers the usage of item response theory in the analyses of the data of centralised examinations in Latvia. Exam paper assessment systems in the world differ as well as the ways how these data are processed. The author looks closer to item response theory as one of data processing resources. The author looks closer at one of these differences using item response theory. In summary the author offers an insight into the basic assumptions and possibilities of item response theory. In the result part there is described the way from the data preparation for computer programme Parscale to the usage of item response theory in the analyses of the results of the centralised exam in chemistry of the Centre for Curriculum Development and Examinations 2006. As the main advantage of the item response theory the author singles out the possibility of its usage for the analyses of the data acquired in the process of approbation of examination tasks. It is offered to process exam results and receive level distribution.