Ex libris apguve mākslas skolas III kursā
Author
Gražule, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmūts, Inārs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir Ex libra apguves iespējas mākslas skolas III kursā. Diplomdarba izstrādes mērķis ir izpētīt ex libra apguves iespējas mākslas skolā. Tā saturu veido anotācijas, ievads, trīs plāna punkti, apakšpunkti, nobeigums, izmantotās literatūras un avotu saraksts un pielikumi.
Ievadā tiek pamatota izvēlētās tēmas aktualitāte, formulēts diplomdarba mērķis, konkretizēts pētījuma objekts, paredzamie uzdevumi, pētījuma metodes un pētījuma bāze. Pirmais plāna punkts ietver izpēti par ex libri, tā veidiem, funkcijām, pielietojumu un vēsturisko attīstību.
Otrajā plāna punktā apskatīta uzdevumu kopas teorētiskā izveide. Tajā tiek iztirzāti priekšnosacījumi, kas nepieciešami uzdevumu kopas izveidei – iecerēto uzdevumu atbilstība skolēna interesēm, vajadzībām un vecumposmam, mākslas skolas programmai un standartam, mācību metožu izvēle uzdevumu kopai un atbilstība vecumposmam, kā arī vērtēšanas kritēriju izstrāde un atbilstība uzdevumu kopai.
Trešajā plāna punktā tiek analizēta uzdevumu kopas realizācija, tās gaita un skolēnu sasniegtie rezultāti.
Nobeigumā tiek aprakstīti teorētiskie un praktiskie pētniecības rezultāti, to atbilstība izvirzītajam mērķim. Tajā tiek izteikti secinājumi, ka izstrādātā uzdevumu kopa ir jāpilnveido, jo tā neļauj pilnībā apgūt ex libri, bet sniedz tikai ieskatu ex libra pasaulē un pirmās iemaņas tā gatavošanā. Autore izsaka priekšlikumus, kas būtu jāpapildina uzdevumu kopā, lai ar tās palīdzību varētu nodrošināt pilnīgu ex libra apguvi un mērķa sasniegšanu.
Anotācijā atrodams īss diplomdarba satura raksturojums.
Izmantotās literatūras un avotu sarakstā, alfabēta secībā tiek norādīta diplomdarbā izmantotā pedagoģiskā, psiholoģiskā un mākslas literatūra un interneta adreses.
Pielikumos tiek ievietoti materiāli, kas palīdz izprast diplomdarba tekstu un pētnieciskā darba rezultātus. The theme of exploration is potentialities of book plates aquisition in arts schools III course. The aim of this exploration to investigate potentialities of bookplates aquisition in art school. The content of exploration consists of annotations, introduction, three general items, conclusion, the list of used literature and sources, additions.
Short characterization of the contest is inserted in annotation. The topicality of chosen theme, the aim of the exploration, it’s subject, forward assignments, the methods and the base of the exploration substantiate in introduction.
The first item contains exploration of bookplate’s evolution, description, meanings, styles and types.
The second item discuss theoretical development and foundation of task group. It discuss premises, which are necessary for group of task – expected tasks accordance to the students favours, needs and age, accordance to art schools programm and standart. Also here are discussed the selection of studying methods and their accordance to age. Here are discussed the criterion of evaluating and their accordance to group of tasks.
In the third item considered the realization of task group and achieved results of students.
The results of theoretical and practical exploration and it’s accordance with the aim, which was formulated in introduction, are described in coclusion. The author drew a conclusion, that task group must be improved, to achieve the aim of this exploration. Because already reviewed task group don’t provide full bookplates aquisition. It just give us small view in bookplates world and first skills to make them.
In conclusion author submit suggestions how to improve task group to achieve the full acquirement of bookplate.
The list of used literature and sources consists of pedagogical, psychological and art literature and the source of INTERNET. Materials which helps to understand text and the results of the exploration, are placed in addition.