Show simple item record

dc.contributor.advisorHennuī, Ļubovaen_US
dc.contributor.authorSevastjānova, Lieneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:00Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:00Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6286en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10675
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp pusaudžu attiecībām ar vecākiem un vienaudžiem un kreativitāti. Pētījumā piedalījās pusaudži vecumā no 13-15 gadiem (n= 50), no kuriem 26 zēni un 24 meitenes. 19 zēni dzīvo pilnās ģimenēs, 7- nepilnās, 13 meitenes dzīvo pilnās ģimenēs, 11- nepilnās. Pētījumā tika izmantotas šādas metodes: Torensa kreativitātes tests (Torrance Creativity Test. Thinking Creatively with Pictures), Vecāku un vienaudžu piesaistes aptauja bērniem (The inventory of parent and peer attachment- revised for children, IPPA-R) (Gullone, E., Robinson, K., 2005). Metode ļauj noteikt iekšējo darbības modeļu, kas ir pusaudžu piesaistes pamatā, tādus piesaistes attiecību aspektus kā uzticēšanās, komunikācija un atsvešināšanās. Pētījuma rezultāti uzrāda, ka nepastāv statistiski nozīmīga saistība starp pusaudžu attiecībām ar vecākiem un kreativitāti, ko, iespējams, varētu izskaidrot ar pusaudžu vecumposma iezīmi, kad vajadzības un uzvedība pakāpeniski tiek pārnesta no vecākiem uz vienaudžiem. Taču pastāv statistiski nozīmīga negatīva saistība starp pusaudžu attiecībām ar vienaudžiem un kreativitāti, ko, iespējams, varētu izskaidrot ar pusaudžu raksturiezīmi- vajadzību pēc piederības, vajadzību pēc draudzības, pēc attiecībām ar vienaudžiem, kuru lai saņemtu, nereti pusaudži ir ar mieru atteikties no spējām (arī radošajām), pakļaujoties grupas spiedienam. Taču, iespējams, ka pētījuma rezultātus var izskaidrot ar pretēju uzskatu, kur tiek atzīts, ka, lai gan vides spiediens var bieži vien būt kā negatīvi ietekmējošs faktors kreatīvai produktivitātei (šajā gadījumā problemātiskas attiecības ar vienaudžiem), radoši indivīdi to var pārveidot pozitīvā un veicinošā stāvoklī. Rezultātus, iespējams, varētu izmantot, pilnveidojot pusaudžu ārpusstundu nodarbību programmas, pilnveidojot mācību programmas skolās. Iespējams, varētu izmantot turpmāko pētījumu veikšanai. Atslēgas vārdi: pusaudzis, attiecības ar vecākiem, attiecības ar vienaudžiem, kreativitāteen_US
dc.description.abstractThe aim of the research was to ascertain whether there exist a correlation between adolescent’s relations with parents and peers and creativity. There took a part in the research adolescents in age 13-15 (n= 50), 26 boys and 24 girls. 19 boys of all of them live in complete families, 7 boys live- in incomplete, 13 girls of all of them live in complete families, 11 live- in incomplete. There were used such methods: Torrance Creativity Test. Thinking Creatively with Pictures. As the second method there were used the inventory of parent and peer attachment- revised for children, IPPA-R) (Gullone, E., Robinson, K., 2005). This method enable to determine internal working models- the essential of adolescents attachment- such aspects of the attachment relations like trust, communication and alienation. The results of the research shows that there is no statistical significant correlation between adolescent’s relationship with parents and creativity which probably could be explained with the feature of the adolescence- when needs and behaviour progressively transmits from parents to peers. But there is statistical significant negative correlation between adolescent’s relations with peers and creativity in the results of the research which probably could be explained with the feature of adolescence- need for belonging, need for friendship, for relations with peers, and to get it, pretty often they agree to refuse their facilities (also creative facilities) submiting the preasure of peers. But, probably, the results of the research could be explained with oponent viewpoint, which says that although the preasure of the environment often can be negative affective factor to productivity of creativity (in this case problematic relations with peers), creative individual are able to transfigure it to positive and coefficient position. The results probably could be used to improve programms of some afterschool classes for adolescents, to improve the programms of scholastic. It is possible that the results of the research could be used also in futher research. Key words: adolescent, relations with parents, relations with peers, creativityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titlePusaudžu attiecības ar vecākiem un vienaudžiem un to saistība ar kreativitāti.en_US
dc.title.alternativeAdolescents’ Relationship with Parents and Peers and Its Relation to Creativity.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record