Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorGirgensone, Sabīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:01Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:01Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6342en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10681
dc.description.abstractTemats „Patstāvīgā darba prasmju un iemaņu pilnveidošana literatūras stundās darbā ar tekstu 6.klasē” pētīts dažādos laika posmos. Temats ir aktuāls, jo palielinās informācijas plūsma, kā arī apgūstamo zināšanu kopums un skolēnam ir jāstrādā patstāvīgi. Diplomdarba mērķis ir izpētīt skolēna patstāvīgā darba prasmju un iemaņu pilnveidošanās iespējas darbā ar tekstu literatūras stundās sestajā klasē. Diplomdarba uzdevumi ir: studēt teorētisko literatūru pedagoģijā, psiholoģijā un literatūrzinātnē, veidot uzdevumu kopu patstāvīgā darba iemaņu pilnveidei, izmēģināt praksē daļu no izstrādātajiem darba uzdevumiem, veikt pedagoģiskos novērojumus mācību stundās un skolas bibliotēkā, apkopot un analizēt teorētiski apgūto un praktiski izpētīto materiālu. Patstāvīgā darba prasmju un iemaņu apguve un pilnveide ir cieši saistīta ar lasīšanas paraduma veidošanos skolēniem. Mācību procesā šobrīd tiek integrētas arī jaunās informācijas tehnoloģijas, kas atvieglo nepieciešamo datu meklēšanu un nostiprina skolēnu informacionālā darba prasmes, taču tas notiek tikai tad, ja literatūras stundās skolēni apgūst dažādas meklēšanas prasmes darbā ar uzziņu literatūru, kā arī tiek apmācīti strādāt ar skolas bibliotēkā esošajiem katalogiem un kartotēkām. Lasīšanas paradumu skolēniem palīdz veidot ģimene, skola, darbs bibliotēkā, masu saziņas līdzekļi un vispārējais sabiedrības noskaņojums, attieksme pret lasīšanu. Sistemātiski veidots un skolā nostiprināts lasīšanas paradums veicina patstāvīgā darba prasmju un mācīšanās paņēmienu apguves attīstību un pilnveidi. Straujāku patstāvīgā darba prasmju nostiprināšanos un pilnveidošanos mācību procesā panāk, ja skolēns ir iekšēji motivēts darbam un prot izmantot dažādus mācīšanās paņēmienus, kurus sistemātiski pielieto un papildina ar jauniem, atbilstoši mācību saturam un savām uztveres spējām. Lai skolēns veiksmīgi strādātu patstāvīgo darbu, ir nepieciešams sagatavošanās darbs, kuru veic skolotāja vadībā mācību stundās skolotājs izvēlas tādas mācību metodes un metodiskos paņēmienus, kuri veicina šo prasmju un iemaņu attīstību, kā arī rosina skolēnam pozitīvas iekšējās motivācijas veidošanos. Patstāvīgā darba kvalitāti un pilnveides procesu ietekmē arī skolēna psiholoģiskais stāvoklis un uzvedības modelis, kuru bērns izmanto mācību stundās paredzētā darba veikšanai. Pētījuma praktiskajā daļā to apstiprina pedagoģiskās novērošanas rezultāti. Tika veikta arī aptauja „Es un grāmatas” un sagatavoti mācību uzdevumi patstāvīgā darba prasmju un iemaņu pilnveidei mācību stundās.en_US
dc.description.abstractThe work deals with improvement of shills and knacks in dependent work with literary text during lessons in form 6. This theme has been investigated many times. The theme is up to date because students should work more and more independently because of increasing amount of new information and growing rate of knowledge. Both these shills are closely connected with student’s reading habits. Nowadays in studing process new technologies are integrated which on one hand make searching process easier but it happens only men, if during literature lessons students acqvaire different searching skills working with dictionaries, encyclopedias, atlases et.c. The students should be as well taught how to use catalogues and different cards in their school library. Work in school library, teachers, parents, mass media and all societies attitude to reading habits form student’s interest to reading. Sistematically practiced and regularly consolidated at school reading habits promote in independent work help to achieve better learning shills. Taster consolidation and improvement of learning shills in independent work we can achieve if a student is inner motivated for work and can use different studying methods which he systematically use and improve with new corresponding content of the lesson and student’s abilities. To make the student to do his independent work successfully we need preparatory work which student does during the lesson under supervision of his teacher. Teacher chooses methods that develop and improve shills us well as stimulate positive inner motivation to work. The quality of independent work during the lesson depends on students phychological mood and behaviour. Investigations in practical part confirm the results of pedagogical observations. There were also questionnaire “I and book”. The exercises for improvement skills in the independent work were prepared.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePatstāvīgā darba prasmju un iemaņu pilnveidošana darbā ar tekstu literatūras stundās 6.klasēen_US
dc.title.alternativeImprovement of pupils’ independent working skills in the work with the text at literature lessons in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record