Show simple item record

dc.contributor.advisorAusters, Ivarsen_US
dc.contributor.authorŠaitere, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6448en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10694
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kā darba sludinājums, kurā ietverts apgalvojums, kas raksturo uzņēmuma personāla politiku kā ģimenei draudzīgu, un attēls, kas izceļ ģimenes identitāti, ietekmē uztverto uzņēmuma pievilcīgumu un priekšstatus par atalgojuma un karjeras iespējām uzņēmumā, pretendentiem ar vai bez bērna. Ietekme aplūkota starpgrupu attiecību teoriju kontekstā. Pētījumā tika iesaistīta heterogēna izlase (N=134), 38 vīrieši un 96 sievietes; vienādā skaitā ar un bez bērniem, vecumā 20-45 gadi (M=29), vairums studenti un strādājošie ar bakalaura vai maģistra izglītību, galvenokārt ekonomikas, vadības, finanšu, psiholoģijas, juridiskās, sociālo zinātņu jomās; 78% dzīvo vai strādā Rīgā. Pētījumā izmantots eksperimentāls starpgrupu faktoriāls dizains 2 (apgalvojums ir/nav) x 2 (attēls ir/nav) x 2 (bērns ir/nav). Uzņēmuma pievilcīgums tika novērtēts ar Highausa un kolēģu izstrādāto aptauju (Organizational Attraction Measurement, Highouse, et al., 2003), adaptētu pētījuma ietvaros; priekšstati par atalgojumu un karjeras iespējām – katrs ar 1 apgalvojumu, kas sagatavoti, izmantojot citu pētījumu paraugus. Pētījumā tika konstatēts, ka apgalvojumam par ģimenei draudzīgu personāla politiku darba sludinājumā nav nozīmīgas ietekmes uz uzņēmuma pievilcīgumu, un apgalvojuma ietekme neatšķiras respondentiem ar un bez bērniem. Apgalvojuma par ģimenei draudzīgu personāla politiku papildināšana ar ģimenes identitāti izceļošu attēlu samazina uztverto uzņēmuma pievilcīgumu, konkrēti uzņēmuma prestižu, respondentiem, kam ir bērns, bet palielina uzņēmuma prestižu respondentiem bez bērna. Apgalvojuma par ģimenei draudzīgu personāla politiku iekļaušana darba sludinājumā respondentiem, kam ir bērns, ļauj uzskatīt, ka šajā uzņēmumā iespējams saņemt augstāku atalgojumu kā citos līdzīgas nozares uzņēmumos, turpretī respondentiem, kam nav bērns, minētā apgalvojuma iekļaušana šos priekšstatus būtiski samazina. Attiecībā uz priekšstatiem par karjeras iespējām, nekāda ietekme netika konstatēta. Atslēgas vārdi: Personāla vervēšana, uzņēmuma pievilcīgums, priekšstati par uzņēmumu, darba sludinājums, ģimenei draudzīga personāla politika, darbinieki ar bērniem, sociālā identitāte, sociālās kategorijasen_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to examine how statement about family-friendly employment policies and image emphasizing family identity, incorporated in a work ad, affects perceived organizational attraction and perceptions of expected salary level and career opportunities in the organization to applicants with or without a child. The impact is discussed within frames of intergroup relations theories. The sample was heterogeneous, N=134, 38 males and 96 females, with or without a child equal, age 20-45 (M=29), mainly students and employed with bachelor or master degree, nearly all majored in economics, management, finance, psychology, law and other social sciences. 78% live or work in Riga. The 2 (statement yes/no) x 2 (image yes/no) x 2 (child yes/no) between participants experimental factorial design was conducted. Organizational attraction was measured with Organizational Attraction Measurement by Highouse, et al., 2003, adapted for study purposes; perceptions of expected salary level and career opportunities – with 1 item each, constructed by models provided in previous research. The study found that statement about family-friendly employment policies in a work ad does not have significant effect on organizational attraction and the effect does not differ depending on participant` parental status. Replenishment of statement about family-friendly employment policies by image that emphasizes family identity reduces perceived organizational attraction, particularly company prestige to participants with a child but increases company prestige to childless participants. Statement about family-friendly employment policies in the work ad assures participants with a child that there it is possible to receive better salary than in other organizations with similar profile, whereas childless participants perceptions are notably reduced by this statement. Regarding perceptions about career opportunities, none effect was found. Key words: Employee recruitment, organizational attraction, perceptions of the organization, work ad, family-friendly employment policies, working parents, social identity, social categoryen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleDarba sludinājumā ietvertu darbinieku attēlu un ģimenei draudzīgas personāla politikas raksturojuma ietekme uz uztverto uzņēmuma pievilcīgumu un priekšstatiem par uzņēmumuen_US
dc.title.alternativeInfluence of Pictures Inserted into Job Advertisement and Characterization of Family-Friendly Personnel Policy on Perceived Attractiveness and Representations of the Companyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record