Bērna radošā darbība krāsu apguvē zīmēšanas un gleznošanas nodarbībās pirmskolā
Автор
Skrebele, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir „Bērna radošā darbība krāsu apguvē zīmēšanas un gleznošanas nodarbībās pirmsskolā”. Izstrādātais teorētiskais un praktiskais pētījums var būt aktuāls pirmsskolas izglītības iestādes skolotājiem, tāpēc, ka zīmēšana un gleznošana ir ne tikai stihiska bērna izpausme, bet to nepieciešams attīstīt. Krāsu uztveres attīstīšana jāveicina jau pirmsskolā, jo bērni apgūst izpratni par krāsām no apkārtējās pasaules un gūst pieredzi no apkārtējās vides.
Bakalaura darba 1. nodaļā ir aprakstīts krāsu iedalījums un to psihofizioloģiskais raksturojums. 2. nodaļā raksturota bērna radoša personība, bērna personības psihes struktūra un radošās darbības posmu raksturojums. Darba autore balstījās uz tādu autoru atziņām kā R. Bebre, Ļ. Vigostkis, M. Maslovs, Z. Kalmikova, J. Ponomarjova, V. Ļebedeva. 3. nodaļā atklātas pirmsskolēna krāsu uztveres attīstīšanas un radošās darbības veicināšanas iespējas krāsu apguvē pirmsskolā un tiek rakstīta zīmēšanas un gleznošanas nodarbībās pirmsskolā.
Bakalaura darbā izmantotas tādas pētīšanas metodes kā:
•avotu un literatūras izpēte un analīze,
•intervija,
•anketēšana,
•pirmsskolēnu darbības produktu izpēte,
•ekspertatzinumu metode.
Pētījuma bāze – Rīgas 270. pirmsskolas izglītības iestāde.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 18 apakšnodaļām, nobeiguma, avotu un literatūras saraksta ar 42 izmantotajām vienībām, 10 pielikumiem.
Atslēgvārdi: bērna radošā darbība, bērna radoša personība, krāsu apguve, krāsu uztveres attīstīšana, zīmēšana un gleznošana pirmsskolā. The theme of the Bachelor’s work is “Creative Activity of a Child while Learning Colours at Painting and Drawing Lessons in a Pre-School Institutions”.
Theoretical and practical experience could be actual for pre-school teachers since a child expresses himself in painting and drawing not only spontaneously but he should be developed. It is necessary to develop a sense of colour already in pre-school institution because children acquire the conception of colours from the surrounding world and obtain experience from the environment.
Part 1 of the work gives the description of the division of colours and psycho-physiological characteristics.
Part 2 characterizes a creative personality of a child, creative psychic structure and describes periods of creative activity.
The author bases on the works of R. Bebre, L. Vigotsky, M. Maslov, Z. Kalmikova, J. Ponomareva, V. Lebedeva.
Part 3 describes how colours can be developed at painting and drawing lessons in a pre-school institution.
In the Bachelor’s work there are used the following methods of research:
•analysis of sources and literature;
•interviews;
•questionnaires;
•study of creative works of pre-school children;
•expert’s opinion.
The experimental base is Riga pre-school institution Nr.270.
The work consists of Introduction, 4Parts, 18 Subpoints, Conclusion, List of Literature, 10 Appendices.
Key words: creative activity of a child, creative personality of a child, development of colours, a familiarization of colours, painting and drawing in pre-school institution.