Skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sekmēšana speciālajā skolā.
Автор
Bērziņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā „Skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sekmēšana speciālajā skolā” ir risinātas problēmas par speciālās skolas izglītības un audzināšanas darba iespējām skolēnus ar garīgās attīstības traucējumiem sekmēt iekļaut sabiedrībā.
Pētījuma mērķis ir izpētīt speciālās skolas iespējas skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sekmēšanā un izpētīt apstākļus un faktorus šo iespēju realizēšanā.
Pētījuma autore darba sākumā sniedz teorētisku ieskatu par iekļaušanas un segregācijas, iekļaušanās un normalizācijas, integrācijas, iekļaujošās izglītības un iekļaujošās skolas jēdzieniem. Atspoguļo šo personu iekļaušanu sabiedrībā vēsturiskajā gaitā pasaulē un Latvijā pēc neatkarības atgūšanas. Kā arī speciālās skolas iespējas iekļaušanās sabiedrībā sekmēšanu. Analītiskajā daļā autore analizēja personu ar garīgās attīstības traucējumiem iekļaušanās sabiedrībā sociālās vajadzības, darba devēju viedokļus par viņu iekļaušanu darba tirgū, kā arī speciālās skolas skolotāju viedokļus par izglītības un audzināšanas procesu iekļaušanās sekmēšanai un alternatīvas izvirzīšanu pēc speciālās skolas beigšanas.
Maģistra darbā izstrādātais dienas aprūpes centra modelis dod iespēju personām ar garīgās attīstības traucējumiem pēc speciālās skolas beigšanas turpināt izglītoties, saņemt nepieciešamo medicīnisko aprūpi, speciālistu palīdzību un konsultācijas, tas pasargā šīs personas no vientulības, garīgās izolētības, dod iespējas justies vajadzīgiem un piederīgiem sabiedrībai.
Maģistra darbā ietvertas 4 tabulas, 21 attēls, 8 sociālās rehabilitācijas kartes, 6 pielikumi. In master work Student’s with Mental Disorder Joining in Society and Its Promotion in Special School. There are solved problems about school education and upbringing work opportunities for students with mental disorder and succeed their including in society.
The aim of the research is investigate opportunities of special schools students with mental disorder joining in society promotion and investigate circumstances and factors so as to realize these opportunities.
In the beginning, the author’s research gives a theoretical about joining and segregation, including and normalization, integration, joining education and including school conception. Reflect those persons including in society in historical course in the world and after getting back independence in Latvia. As well as to promote the chances of special schools putting into society.
In analytical part the author analyzed a person with mental disorder including in society social needs, views of employers about their including in the labor market as well as special schools teachers views about education and upbringing process alignment with promotion and nomination of alternative after leaving school.
In master work, there is worked out the model of the day – care centre which gives the opportunity to persons with mental disorder after graduation of a special school and go on with studding, get medical care, an expert supervision and consultations, these things protect these persons from loneliness, mental insularity, give the chance to be needed and belonged to society.
In master work, there are 4 tables, 21 pictures, 8 social rehabilitation cards, 6 appendixes.