5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas pirmsskolā, izmantojot lomu rotaļas
Автор
Markusa, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas pirmsskolā, izmantojot lomu rotaļas.
Darba autore: Ingrīda Markusa
Darba zinātniskā vadītāja: mag.paed.Līga Āboltiņa
Darba saturs: 65 lpp., 5 tabulas, analizēti 40 literatūras avoti.
Bakalaura darba mērķis:
Teorētiski izanalizēt un praktiski izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidošanas iespējas pirmsskolā, izmantojot lomu rotaļas.
Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas D.Lieģenieces, D.Dzintares, G.Svences, S.Omārovas, A.Šponas, R.Andersones, A.Ādlera,. I. Pučures, Ā.Karpovas, D.B.Elkoņina, A.Vorobjova, u.c. pedagogu un psihologu atziņas.
Ievadā pamatota sociālo prasmju apguves nozīme pirmsskolas vecuma bērniem. Darba saturā sociālo prasmju attīstība apskatīta kā pakāpenisks process, kura laikā vides, dažādu darbības veidu un rotaļu ietvaros tiek apgūtas sociālās prasmes, kas nepieciešamas, lai bērns uzsākot pamatizglītības apguvi spētu integrēties kolektīvā, orientēties sabiedriskās dzīves norisēs, spētu dzīvot un pastāvēt mūsdienu sabiedrībā.
Pedagoģiskās literatūras analīze un veiktie novērošanas rezultāti vecākajā vecuma grupā apliecināja sociālo prasmju attīstīšanas un pilnveidošanas nepieciešamību 5-6 gadus veciem bērniem.
Lai veicinātu veiksmīgu sociālo prasmju apgūšanu, autore izstrādāja lomu rotaļu kopu, kuras realizēšanas rezultātā uzlabojās sociālās prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. The title of the paper: The improvement possibilities of social skills for 5 to 6 year-old children, using role plays.
The author of the paper: Ingrīda Markusa.
The scientific superior of the paper: Mag. Paed. Līga Āboltiņa.
The content of the paper: 65 pages, 5 tables, 40 sources of literature analyzed.
The aim of the paper: to analyze theoretically and study practically the improvement possibilities of social skills for 5 to 6 year-old children, using role plays.
There are used cognitions of D. Lieģeniece, D. Dzintare, G. Svence, S. Omārova, A. Špona, R. Andersone, A. Ādlers, I. Pučure, Ā. Karpova, D. B. Elkoņins, A. Vorobjovs and other pedagogues and psychologists in the theoretical part of the paper.
The importance of acquiring social skills is justified in the introduction part. In the content of this paper the development of social skills is viewed as a gradual process in which within the framework of environment, different activities and games the social skills needed for a child to integrate in the collective when starting acquiring their basic education, to orientate in the processes of the social life, to be able to live and exist in today’s society are being acquired.
The analysis of the pedagogic literature and the observations made in the eldest group confirmed the need of the social skills’ development and improvement for 5 to 6 year-old children.
The author made a set of role plays to promote a successful acquiring of the social skills. In the process of its realizing the social skills of 5 to 6 year-old children improved.