Dialoga apguves principi 7.klasē latviešu valodas kā otrās valodas stundās.
Author
Jakovele, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šalme, Arvils
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbā „Dialoga apguves principi 7. klasē latviešu valodas kā otrās valodas stundās” apzināti un izanalizēti K. Beikera, Dž. Šīla, D. Laivenieces, E. Maslo, A.Vojskunska, L.Vigodska un citu autoru darbi. Darbā ir pētīts dialogs kā komunikācijas veids, ir aprakstīts komunikatīvo funkciju saturs. Tika aplūkota komunikācijas nozīme vispār un konkrēti pusaudžu vecumā. Ir aprakstītas dažādas pieejas dialoga mācīšanas aspektā, kā arī zinātniskuma un sistemātiskuma principi didaktikā un to pielietošana saziņas uzdevumu izpildē.
Šajā darbā ir aplūkotas arī pamatizglītības standarta prasības saziņas apguves jautājumos latviešu valodā un literatūrā skolām, kas īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Teorētiskajā daļā ir aprakstīti runas vērtēšanas kritēriji 6. un 9. klasē, bet praktiskajā daļā ir izstrādāti kritēriji dialoga vērtēšanai 7. klasē.
Darbā ir aprakstīti otrās valodas apguvē izmantojamie uzdevumi, sniegti konkrēti ieteikumi to izmantošanā. Veidojot praktiskus uzdevumus otrās valodas apguvei, ir ņemti vērā saprotamības, pēctecības un perspektivitātes principi.
Izstrādātie uzdevumi dialoga aktualizācijai akcentē sadarbību starp skolēniem. Piedāvātie valodas uzdevumi vērsti uz sazināšanos, radot iespēju atkārtot un papildināt iemācīto. In the qualified work „Principles of Dialogue Acquirement in Latvian as the Second Language classes in 7 Grade” the works of K. Baker, J. Sheal, D. Laiveniece, E. Maslo, A. Vojskunsky, L. Vigodsky and the works of other authors were selected and analysed. In this work the dialogue asa means of communication was examined and the description of the contents of communicative functions was given. The significance of communication in general, and in juvenile age, specifically was considered. Different approaches to teaching dialogue, as well as principles of scientific and systematic characters in didactics and their use in fulfilling communicative tasks were described.
In this work the demands to the standards of assimilation of communicative tasks on the lessons of the Latvian language and literature for the schools using program of teaching national minorities were considered.
In the theoretical part the criteria of speech evaluation in forms 6 and 9 were considered, and in practical part the criteria of evaluation of dialogue in form 7 were developed.
In this work the tasks of learning the second language were described, and specified recommendations to their use were given. When practical tasks to learning the second language were created, the principles of understanding, sequence and perspectiveness were taken into consideration.
The tasks developed focus on students` cooperation in task fulfilment. The task offered in this work develop speech, giving possibility to repeat and enrich knowledge.