Skolēnu radošie rakstu darbi latviešu valodas kā otrās valodas stundās.
Author
Smiltniece, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šalme, Arvils
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šo tēmu izvēlējos tāpēc, ka man šobrīd aktuāla šķiet skolēnu labākas rakstītprasmes pilnveidošana latviešu valodas kā otrās valodas stundās, kā arī skolēnu kreativitātes attīstīšana, veidojot savus jaunrades darbus .Par savu darba mērķi izvirzīju: aktualizēt skolēnu radošo rakstu darbu nozīmi mazākumtautību skolās, apgūstot latviešu valodu kā otro valodu.
Savā darbā izvirzīju uzdevumus:
1.Veikt teorētiskās literatūras izpēti par skolēnu rakstītprasmju attīstīšanas iespējām LAT2 ietvaros.
2.Meklēt un rast kopīgo- rakstītprasmju attīstīšanā dzimtajā valodā un otrajā valodā.
3.Veikt Valsts izglītības Standarta analīzi, aplūkojot paredzamos rezultātus, beidzot trešo, sesto klasi.
4.Savā darbā atspoguļot konkrētus 2006./2007.m.g. administratīvo un Valsts ieskaišu darbu rezultātus Rīgas Sarkandaugavas sākumskolas trešajā un sestajā klasē.
5.Sistematizēt un apkopot iespējamos paraugvingrinājumus skolēnu kreativitātes attīstīšanai un radošo rakstu darbu pilnveidošanai.
6.Caur skolēnu jaunrades darbiem parādīt iespējamos radošo rakstu darbu variantus latviešu valodas kā otrās valodas stundās, attīstot skolēnu kreativitāti un rakstītprasmi.
Atslēgvārdi:
ņRakstītprasme
ņKreativitāte
ņRadošie rakstu darbi
ņJaunrade I chose this theme because it is very important to improve students`writing skills teaching latvian as a second language. It is important if we want to develop students`creativity in writing compositions, essays and verse.
The main aim of my work is to activate a significance of students` creative writing teaching in minority schools where they study latvian as the second language.
The set targets are:
1.Achieve a study of the theoretical literature about resources developing students` writing skills within the framework of LAT2.
2.Search for and find common methods and recommendations in developing writing skills both - teaching native language and the second language.
3.Do analyse of State Education Standart to look at expected results at the end of the third and the sixth grades.
4.Reflect particular results of administrative and State tests done during school-year 2006/2007 in Riga Sarkandaugava primary school third and sixth grades.
5.Systemize and summarize paradigmatic drills (exercises) used to develop students`creativity and writing skills.
6.Demonstrate different variants of students` creative works written in latvian lessons (latvian is taught as the second language) to show the developing of writing skills and creativity.
Keywords:
ņwriting skills
ņcreativity
ņcreative works
ņcompositions, essays, verse, etc.