Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorMedniece, Barbaraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:09Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10415en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10845
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir izvēlējusies tēmu, kas skar mūsdienu valodu skolotāja Latvijā, Eiropas Savienības (ES) pilsoņa, intereses. Saistībā ar to, ka Eiropa ir telpa, kurā neskatoties uz saziņas priekšmetu, angļu valoda tiek lietota visvairāk, autore aplūko tieši angļu valodas skolotāju. Šobrīd skolotājs saskaras ar pārmaiņām izglītības jomā aizvien vairāk, sakarā ar kopējo ES mērķi izveidot vienotu Eiropas izglītības telpu. Lai efektīvi īstenotu šo norisi, izglītības sistēmā tiek ieviestas ievērojamas izmaiņas, kuras paredz jaunu zināšanu un prasmju apguvi visiem ES pilsoņiem, lai tie veiksmīgi iekļautos sociālajā vidē. Skolotājam kā izglītotājam vajadzētu apzināt notiekošos procesus un jauninājumus ne tikai tajā priekšmetā, kurā viņš ir speciālists, bet arī apkārtējās jomās, lai spētu rīkoties ar dažāda veida un formas informāciju un to piemēroti apstrādāt. Tādēļ jau vairākus gadus atpakaļ tika ieviesta Mūžizglītības stratēģija, lai īstenotu tālākizglītības mūža garumā pasākumus. Atsaucoties uz minētajiem aspektiem, Diplomdarba mērķis ir izpētīt šī brīža ES Mūžizglītības stratēģijas ieviešanu un kā tā vairo angļu valodas skolotāja Latvijā profesionālo attīstību šobrīd. Lai apliecinātu Diplomdarba mērķi, kā pētījuma metode tika veikta aptauja. Informācija tika apkopota pielietojot aptaujas lapu skolotājiem, kura tika izdalīta angļu valodas skolotājiem dažādās vispārējās mācību iestādēs dažādos Latvijas rajonos. Tika atklāts, ka lielākā daļa angļu valodas skolotāju ir mācījušies dažāda veida skolotāju tālākizglītības kursos, lai paplašinātu savu profesionālo pieredzi. To pārsvarā ir sekmējušas skolas, kurās skolotāji strādā, nodrošinot viņus ar atbilstošu informāciju, tomēr tā ir bijusi arī skolotāju pašu iniciatīva. Izceļot svarīgu iezīmi, jāpiemin, ka vairākums skolotāju uzskata sevi par cilvēkiem, kuri mācās mūža garumā, cieši sasaistot to ar pašu profesionālās attīstības procesu. Autore ir secinājusi, ka izglītības iestādēm būtu jāapzina šobrīd notiekošie Mūžizglītības pasākumi un jāliek pamats to veiksmīgai īstenošanai ikdienā, kas tādējādi ietver sevī arī nepārtrauktu sadarbību starp skolotāju un izglītības iestādi. Rosināt skolotājos apziņu, ka nepieciešams mācīties mūža garumā, sākot jau skolotāju sākotnējās izglītības posmā, ir nenovērtējama un arī nepieciešama izglītības iestāžu iniciatīvaen_US
dc.description.abstractThe author of the Diploma Paper has chosen the theme which meets the subject of interest of the contemporary language teacher in Latvia, a citizen of the European Union (EU). Because of the fact that Europe is the area where the English language is being used most of all, irrespective of the subject of the communication, the author considers the teacher of English in particular. A teacher today faces increasingly many changes in educational sphere due to the EU common goal to set the unified European educational area. In order to enforce this process efficiently, there are considerable improvements in the education system introduced, what prescribe the acquisition of the new knowledge and skills for the EU citizens to successfully take part in the social environment. The teacher as an educator should be aware of the ongoing processes and innovations not only within the subject he/she is an expert, but also of the surrounding spheres to be able to operate with different kinds and forms of information and process it appropriately. Therefore the strategy of Lifelong Learning (LL) had been introduced some years ago in order to carry out the processes of continuous learning throughout the lifetime. According to the aspects mentioned, the aim of the Diploma Paper is to study the implementation of the current EU strategy of LL and how it enhances the English language (EL) teacher’s professional development in the current situation of Latvia. In order to acknowledge the aim of the Diploma Paper, a survey was carried out as the method of research. The data was collected using the questionnaire, which had been distributed to the EL teachers in general education institutions in different regions in Latvia.It was found that the major part of the EL teachers have studied in different types of continuing teacher training courses in order to broaden their professional competence. It has been facilitated mostly by the schools teachers work at, by providing them the corresponding information, though it has been also the initiative of the teachers themselves. The significant point to be highlighted is that most of them consider themselves lifelong learners, associating it closely with the process of their own professional development. The author had come to a conclusion that educational institutions should be aware of the ongoing LL processes and lay the foundations for its successful implementation into the agenda, what, thereby, implies also the continuous cooperation between the teacher and the educational institution. That is an invaluable yet indispensable initiative to arouse teachers’ sense of lifelong learners starting already from the period of teachers’ initial trainingen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMūžizglītība angļu valodas skolotājiem Latvijā kā priekšnoteikums pastāvīgai profesionālai attīstībai Eiropas Savienības kontekstāen_US
dc.title.alternativeLifelong Learning for Teachers of English in Latvia as a Prerequisite of Continuous Professional Development in the Context of European Unionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record