Show simple item record

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorBērzkalne, Ināraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10509en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10849
dc.description.abstractLabklājības valstu tēmu var izmantot starp-kultūru prasmju un zināšanu attīstīšanā, kas ir viens no galvenajiem uzdevumiem valodu apmācībā. Dažādas metodes, paņēmieni un stratēģijas var tikt izmantotas starp-kultūru zināšanu attīstīšanai angļu valodas stundā. Šajā darbā tiek izvērtēta labklājības valstu tēma, tās izmantošana svešvalodu apmācībā, un iespējamās priekšrocības starp-kultūru zināšanu un prasmju attīstīšanā. Šai tēmai ir starp-priekšmetu saikne ar vairākiem mācību priekšmetiem, piemēram , vēsturi, tiesībām, sociālo mācību, u.c. Tēma var tikt pasniegta tā, lai attīstītu sociokultūras kompetenci un tādējādi tiktu sasniegts mācīšanas mērķis - panākta sapratne un pasaules kultūru daudzveidības nozīmes iecietīga atzīšana. Rīgas Valsts tehnikuma skolēnu starp-kultūru zināšanas un prasmes tika pētītas un analizētas. Bija acīmredzams, ka zināmā mērā skolēni nav pārliecināti par savu kultūras identitāti un labklājības termins ir diezgan svešs. Tādēļ tika veikts gadījuma pētījums, lai izpētītu iespējamos veidus, kā varētu izmantot labklājības valstu tēmu efektīvai starp-kultūru zināšanu attīstīšanai. Pirmkārt situācija tika izanalizēta izmantojot interviju ar skolotāju un skolēnu aptauju. Otrkārt, tēma „Labklājības valsts” tika ieviesta un izmantota mācoties par kultūru, kuras valoda tiek mācīta, tad attiecināta un salīdzināta uz pašu skolēnu kultūras fona. Tad tika izveidota aptaujas anketa par skolēnu attieksmi un pieredzi izmantojot tēmu „Labklājības valsts” starp-kultūru zināšanu un prasmju attīstīšanā un tika analizēti skolēnu izteikumi, lai pierādītu tēmas „Labklājības valstis” izmantošanas efektivitāti. Pētījums pierāda, ka koncentrēšanās uz labklājības valstu tēmu svešvalodu apmācībā veicina starp-kultūru zināšanu un prasmju attīstīšanu pretimnākoši un efektīgi. Tomēr ne visi studenti uzskata, ka Labklājības valstu tēma ir noderīga viņu kultūras attīstībā. Tādēļ var secināt, ka labklājības valstu tēmu var veiksmīgi izmantot kopā ar citām tēmām svešvalodu apmācībā vidusskolā.en_US
dc.description.abstractThe theme ‘Welfare States’ can be used for the purpose of developing cultural awareness of students as one of the central task of the language learning and teaching. Various methods, techniques and strategies can be utilised in developing intercultural awareness in the English language classroom. This Diploma Paper deals with the possible advantages of the theme ‘Welfare State’ and its use in developing cultural awareness in Foreign Language teaching. The theme can be represented in order to develop socio-cultural competence of culture variety in the world. Cultural awareness of students in Riga State Technical School was studied and analysed. It was obvious that they are confused to some extent with the understanding of cultural identity and rather unfamiliar with the term of welfare. Therefore the case study was undertaken in order to investigate the possible ways of exploiting the theme ‘Welfare States’ for effective developing cultural awareness in the foreign Language classroom. Firstly, the situation was analysed in the interview with the teacher and by assessing the data of pre-questionnaires of the students. Secondly, the theme ‘Welfare State’ was introduced and piloted in learning target culture then referred and compared to students’ cultural context. Thirdly, the questionnaire on students’ attitudes and experiences of using the theme ‘Welfare State’ in developing cultural awareness was designed, and students’ comments were analysed in order to prove the effectiveness of the use of the theme ‘Welfare State’. The research proves the necessity of focusing on the usage of the theme ‘Welfare State’ to develop intercultural awareness in meaningful and effective way. However not all the students found the theme ‘Welfare State’ useful for their intercultural development. Therefore, it might be concluded that the theme ‘Welfare State’ can be effectively implemented in culture teaching along with other themes in a secondary school.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLabklājības valstu tēma starpkultūru zināšanu un prasmju attīstībā vidusskolāen_US
dc.title.alternativeThe Topic on Welfare States in Developing the Cultural Awareness of Secondary School Learnersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record