Show simple item record

dc.contributor.advisorVaļka, Sintijaen_US
dc.contributor.authorDembja, Katarinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10534en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10851
dc.description.abstractSarunas prasmes ir nepieciešamas katram cilvēkam, lai sarunātos. Sarunas prasmes ir svarīgas tāpēc, ka tās ir pamata spējas, ar kuru palīdzību cilvēks var izteikt to, ko viņš domā apkārtējiem cilvēkiem. Runāt un sazināties ir vienas no tām spējām, kuras cilvēkiem jāuzlabo, jo verbālā komunikācija dod iespēju cilvēkiem izteikt domas un idejas. Diplomdarba autore vēlējās izpētīt, vai skolēnu sarunas spējas var tikt uzlabotas ar īso kooperatīvo mācīšanas uzdevumu palīdzību. Pirmkārt, diplomdarba autore iepazinās ar literatūru par kooperatīvās mācīšanās un sarunas prasmēm atsevišķi, lai pēc tam savienotu abus, lai izprastu kooperatīvas mācīšanas uzdevumu lietošanu sarunu prasmju uzlabošanai. Otrkārt, atsevišķā gadījuma pētījums tika izpildīts Tukuma 3. vidusskolā, lai pārbaudītu diplomdarba mērķi praksē. Pētījumā piedalījās 16 desmitas klases skolēni. Turklāt, skolēni aizpildīja anketas pirms īso kooperatīvo mācīšanas uzdevumu izmantošanas angļu valodas stundās, lai atklātu viņu spējas sarunā. Tika atklāts, ka 27% skolēnu jūtas kautrīgi, 53% bija bailīgi un nepārliecināti, tikai 20% jūtas paļāvīgi un pārliecinoši par sevi sarunas gaitā angļu valodas stundās. Kooperatīvās mācīšanās īsie uzdevumi tika izstrādāti un izmēģināti angļu valodas stundās. Ar novērošanas anketas palīdzību, diplomdarba autorei bija iespēja pamanīt uzdevumu trūkumus un pozitīvās iezīmes, lai uzlabotu sarunas spējas. Pēc tam pašvērtēšanas anketas tika iedotas skolēniem, lai noskaidrotu viņu attieksmi pret uzdevumiem. Visbeidzot, anketas dati pēc īso kooperatīvo uzdevumu izpildīšanas tika analizēti, lai noskaidrotu, vai diplomdarba mērķis bija sasniegts. Tika atklāts, ka vairākums skolēnu bija kļuvuši pārliecinātāki sarunu gaitā, jo viņiem bija bieži jāpiedalās sarunās stundu laikā. Pēc tam, balstoties uz pētniecības datiem, tika noskaidrots, ka īsie kooperatīvās mācīšanās uzdevumi attīsta skolēnu sarunas spējas tādā veidā, ka skolēni jūtas daudz pārliecinātāki savu klasesbiedru priekšā ar katru jaunu uzdevumu tā kā skolēniem daudz vairāk patīk strādāt vienam ar otru nekā ar skolotāju. Sarunas prasmes ir saistītas ne tikai ar plūstošu izrunu, ar labu artikulāciju vai pareizu vārdu sakārtojumu. Ja cilvēkam ir labas sarunas spējas, viņš arī dabiski iedvesmo citus darīt to pašu pat bez piepūles. Tātad, nobeigumā, īsie kooperatīvās mācīšanās uzdevumi motivē skolēnus piedalīties sarunās, tādā veidā ar praksi viņi uzlabo savas sarunas spējas, skolēni arī kļūst pārliecinātāki par sevien_US
dc.description.abstractIt is important to be able to have the conversation skills to communicate. Conversation skills are important because it is the base means with which you express yourself to other people. Speaking and communicating is one of those skills people need to work on because verbal communication enables us to express our thoughts and our ideas. The author of the Diploma Paper wanted to explore whether pupils' conversation skills can be improved by using Cooperative learning short activities. First of all, the author studied the literature on Cooperative learning and conversation skills separately, and then tried to combine both in order to understand the usage of Cooperative learning activities in developing conversation skills. Secondly, a case study was carried out in Tukums Secondary school № 3 in order to check the aim of the Diploma Paper in practice. Grade 10 with 16 pupils took part in the case study. Furthermore, questionnaires for secondary school students were completed before applying short Cooperative learning activities in order to discover students’ existing conversation skills. It was found that 27% of pupils felt shy, 53% were afraid and unsure, only 20% felt sure and confident about themselves during conversations in English lessons. Cooperative learning short activities were designed and applied in the lessons of English. According to lesson observation sheets, the author of the Diploma Paper observed the lessons. Then, self-evaluation form was given to pupils, to get to know pupils attitude towards the activities. Finally, the data of the questionnaires after short Cooperative learning activities was analysed in order to discover whether the aim of the Diploma Paper had been achieved. It was found that the majority of pupils became sure about themselves during conversations because of having them often in English lessons. Then according to the research, it was discovered that short Cooperative learning activities develop pupils’ conversation skills in a way that students feel more confident in front of their classmates with every new activity as students like to work with each other rather than with the teacher. Conversation skills do not only deal with the fluent pronunciation, the good articulation or the well-versed array of words. If a person has good conversation skills, he/ she also naturally inspires others to do the same thing even without trying. In conclusion, short Cooperative learning activities are motivating pupils to participate in conversations thus with practice they improve their conversation skills, pupils also become more confident and sure of themselvesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKooperatīvās mācīšanās īso uzdevumu izmantošana skolēnu sarunas prasmju attīstībai angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeShort Cooperative Learning Activities in Developing Pupils' Conversation Skills in Secondary School English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record