Skolotāja palīgs čigāns - čigānu bērnu integrācijas veicinātājs X pamatskolā
Autor
Gelzberga, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Čigāni ir viena no lielākajām minoritātēm Eiropas Savienībā. Daudzviet pasaulē čigānu tautības cilvēkiem ir problēmas izglītības, nodarbinātības un cilvēktiesību jomā. Sabiedrībā ir izplatīta negatīva attieksme pret čigānu tautu, galvenokārt tā balstās uz aizspriedumiem un stereotipiem. Skumji, ja šie aizspriedumi un stereotipi skar čigānu tautības bērnus arī skolā.
Šajā pētījumā uzmanība akcentēta uz skolotāja palīga čigāna lomu čigānu tautības bērnu integrācijas veicināšanā izglītības iestādē, kā arī ietekmi uz čigānu tautības bērnu attīstības izaugsmi.
Pētījuma mērķis: izpētīt skolotāja palīga čigāna lomu čigānu tautības bērnu integrēšanā X pamatskolā.
Darba autore pētījumā „Skolotāja palīgs čigāns čigānu tautības bērnu integrācijas veicinātājs” pēta:
•literatūru par čigānu tautas vēsturi, kultūru un izglītību;
•normatīvos dokumentus par mazākumtautību integrāciju Eiropā un Latvijā;
•skolēnu, čigānu tautības bērnu vecāku un pedagogu attieksmi pret skolotāja palīgu – čigānu X pamatskolā;
•skolotāja palīga – čigāna nozīmīgumu čigānu tautības bērnu integrācijā X pamatskolā
Pētījums sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikuma.
Skolotāja palīgs čigāns veicina čigānu tautības skolēnu integrāciju X pamatskolā, un motivē čigānu tautības vecākus atbalstīt savus bērnus mācību procesā un aktīvāk iesaistīties skolas dzīvē.
Atslēgvārdi: izglītošanās iespējas, anketēšana, attieksme, čigāni, diskriminācija, ģimenes tradīcijas, skolotāja palīgs, integrācija. The Roma minority is one of the biggest minority groups in the European Union. People of Roma nationality have problems with education, employment and human rights in many parts of the world. Society has developed a negative attitude against the Roma People. This attitude is based mostly on preconceptions and stereotypes. Unfortunately these preconceptions and stereotypes also affect Roma children in their school life.
This paper focuses on the role of Roma teacher’s assistants in promoting the growth and development of Roma children by facilitating the children’s integrations.
The goal of this paper is to explore the Roma teacher’s assistant’s role in the integration of Roma children at X Elementary School.
The author of this research work „Roma Teacher’s Assistant’s as Promotors of Integration for Roma Children” explores:
•The literature about the history of the Roma nation, its culture and education.
•Official documents about the integration of minority groups in Europe and Latvia.
•The attitude of Roma pupils, their parents and teachers toward Roma teacher’s assistants at the X Elementary School.
This paper consists of an introduction, three chapters, a conclusion, bibliography and a supplement.
Roma teacher’s assistants promote the integration of Roma pupils at the X Elementary School and motivate Roma Parents to support their children’s education ant to become more active in their children’s school life.
Keywords: educational possibilities, surveying, attitude, Roma, discrimination, family traditions, teacher’s assistant, integration.