• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sākumskolēnu motivācijas veicināšana pareizas ķermeņa stājas nostiprināšanā

Thumbnail
View/Open
299-10899-Rudzite_Ginta_SkPi990024.pdf (391.5Kb)
Author
Rudzīte, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu jaunās paaudzes aktuāla problēma ir mazkustība. Īpaši tā pastiprinās uzsākot skolas gaitas, kad daudzi sākumskolēni lielu dienas daļu pavada sēžot. Sekas atspoguļojas bērna stājā. 2007. gada maijā X skolā no apskatītajiem 162 sākumskolēniem 90% ir ķermeņa stājas traucējumi, 2008. gada maijā no apskatītajiem 146 sākumskolēniem jau 97% ir stājas traucējumi. Bakalaura darba mērķis ir apzināt X skolas sākumskolēnu motivācijas veicināšanas iespējas pareizas stājas veidošanā, apkopot pieredzi sākumskolēnu ķermeņa stājas problēmu risināšanā. Savā darbā autore analizē teorētisko literatūru un dokumentus par pētāmo problēmu, aplūko 7-11 gadus vecu skolēnu raksturīgās attīstības problēmas, pēta sākumskolēnu ķermeņa stājas mūsdienu tendences. Lai noskaidrotu X skolas sākumskolēnu motivācijas līmeni savas veselības un pareizas ķermeņa stājas nostiprināšanā, darba autore no 2008. gada maija līdz novembrim veic pedagoģisko izmēģinājuma darbību, kurā izmanto aptaujas un pedagoģiskā novērojuma metodes. Rezultātā autore secina, ka problēmas risināšanā svarīga ir visas sabiedrības izpratne, sākumskolēnam nepieciešams pozitīvais piemērs, vajadzīgs ģimenes atbalsts, labas izglītošanas iespējas, koriģējošās vingrošanas speciālists, kurš sākumskolēnam izskaidro pareizas stājas nozīmi, izvirza noteiktu, sasniedzamu mērķi, rosina radoši darboties.
 
Sedentary life is an urgent problemem of today’s rising generation. This problem has become more important at present because a lot of primary schoolchilddren spend a large part of the day sitting. The result has been reflected in child’s posture. In May, 2007 X school 162 primary schoolcchildren were examined and it turned out that 90% have posture prolems. In May, 2008 146 primary schoolchidren were examined and it turned out that 97% have the same problem. The aim of this bachelor’s work is to motivate primary schoolchildren to obtain well-formed posture; to sum up experience solving this problem. The author analyses theoretical literature and documents about the investigating problem. In order to clarify the level of motivation in strengthening health, the author carried out pedagogical tests in X school from May till November, 2008. The author used the methods of inquiry and observation. The author comes to a conclusion that society has an important role in solving this problem. The schoolchildren need a positive example, the also need a family support, good possibilities of acquiring education and a teacher in special gymnastics.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10876
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV