Rotaļa 4-5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu attīstības veicinātāja
View/ Open
Author
Tararuja, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Inga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Tatjana Tararuja
Darba tēma: Rotāļa 4 – 5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu attīstības veicinātāja.
Darba veids: Diplomdarbs
Darba zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Inga Liepiņa
Darba apjoms: 61 lapas, 20 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi, 34 literatūras vienības.
Atslēgas vārdi: Domāšanas operācijas, rotaļas, matemātiskie priekšstati, attīstība.
Pētījuma mērķis: Pētīt rotaļu pielietojuma iespējas pirmsskolēnu matemātisko priekšstatu veidošanā.
Darba saturam ir divas daļas:
1. Darba teorētiskajā daļā:
Pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 4 - 5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās īpatnībam, par rotaļu izmantošanas iespējam matemātisko priekšstatu veidošanas procesā.
Darbā izmantotas Pickas N., Vigotska Ļ., Elkoņina D., Studenta J., Ukstiņas R., Lopatinas A., Bahas V., Černovas E., Dzinteres D., u.c. atziņas.
2. Darba otrajā daļā:
Apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti par izstrādātā rotaļu kompleksa ietekmi uz 4 – 5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu attīstība.
Pētījuma metodes: literatūras analīze, novērošana, anketēšana, tests, pedagoģiskais eksperiments.
Darba rezultāti: Pamatojoties uz teorētisko literatūras analīzi un veiktā pētījuma rezultātiem, tika secināts, ka 4 - 5 gadu vecuma bērniem matemātisko priekšstatu veidošanās process noritēs sekmīgāk, ja:
tiks ievērotas vecumposmam raksturīgas īpatnības,
mērķtiecīgi un sistemātiski tiks organizētas rotaļas, kas veicina matemātisko priekšstatu veidošanos. Diploma Paper consists of two parts:
Theoretical part:
Pedagogical and psychological literature about children from 4 to 5 years mathematical concept formation features; opportunities of using games in the mathematical concept development process were studied and analyzed.
References of the following authors were used in Paper: Pickas N., Vigotska Ļ., Elkoņina D., Studenta J., Ukstiņas R., Lopatinas A., Bahas V., Černovas E., Dzinteres D., and others.
Practical part:
Results of the research were summarized and analyzed, as well as worked out on complex games there influence on 4 - 5 years old children mathematical concept development.
Research methods: the analysis of literature, observation, questionnaires, tests, pedagogical experiments.
The results of the Diploma Paper: On the basis of analysis of the theoretical literature part and the results of the research, it was concluded that children from 4 to 5 years old mathematical concept will be more successful if:
characteristic features are taken into account,
games are aim - oriented and systematic, which helps to encourage formation of mathematical concept.