Audzināšanas darbs ar bērniem kam piemīt uzmanības deficīti un hiperaktivitātes iezīmes
Автор
Imaka, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozoliņš, Viktors
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Anitas Imakas diplomdarbs „Audzināšanas darbs ar bērniem, kam piemīt uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmes (spēļu izmantošanas iespējas)” ir 67 lappušu apjomā. Izdalīts ievads, teorētiskā daļa 2 nodaļu apjomā, empīrisks pētījums (3. nodaļa), nobeigums, literatūras saraksts, pielikumi. Tekstā ir 21 attēls un 15 tabulas. Teorētiski iztirzāta UD(H)S būtība un ar to saistītie pedagoģiskie jautājumi. Empīriski pārbaudīta autores veidota spēļu kompleksa efektivitāte uzmanības traucējumu un trūkumu mazināšanā PII vecākajās grupās. Izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies: pēc spēļu nodarbībām minētās nepilnības un traucējumi ir mazinājušies; vēlamās izmaiņas daļēji vai pat pilnīgi saglabājušās 6 nedēļu laikā. Secināts, ka nodarbību kompleksa izveidē nepieciešama nevien mērķtiecīga spēļu izvēle, bet arī to radoša modifikācija. Graduation work “Children education work with attention-deficit and hyperactivity characteristics (usage of games)” of Anita Imaka is 67 pages long. Divided in to introduction, theory part two chapters long, empirical research (3rd chapter) long, conclusion, list of used literature, appendixes. Text contains 21 picture and 15 tables. AD(H)D essence and connected pedagogical questions are discussed theoretically. Games made by author are empirically tested weather they are effective in helping with attention-deficit disorder in preschool general education institution older groups. Proposed hypothesis is confirmed - after game activities disorders have decreased and effect partly of even completely has prolonged in terms of 6 weeks. It is understood need for specially designed game compilation, as well as creative modifications.