Fizikas elementi izziņas interešu attīstībai 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā
View/ Open
Author
Elcere, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūze, Aīda
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms: 40 lpp., 36 bibliogrāfiskie nosaukumi, 8 diagrammas, pielikums
Pirmsskolas programmā norādīts, ka bērna personības veidošanās process norit vides, audzināšanas un attīstīšanas ietekmē, aktīvi izzinot apkārtējo pasauli, uzvedību tajā, attieksmi pret to un veido sākotnējo vērtību izpratni. Fizika ir viena no vissenākajām dabaszinātnēm, kura mūsdienās netiek popularizēta jau bērnībā, bet fizikas elementu apguve sevī ietver daudz iespēju bērnos izraisīt emocijas, kas ir pamats izziņas interešu attīstībai. Tāpēc tika izvirzīts
pētījuma mērķis- izpētīt fizikas elementu apguvi kā izziņas interešu attīstības līdzekli pirmsskolas iestādē.
Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process
Pētījuma priekšmets: fizikas elementu apguve kā izziņas interešu attīstības līdzeklis.
Darba teorētisko pamatu veido: J. A. Komenska, V. Golubinas, J.A.Studenta, J. Anspaka, Aristoteļa, I. Freibergas un L. Priedes zinātniskās atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanu un zinātņu pamatu apguvi šajā vecumā.
Tika veikts pētījums, lai pārbaudītu, kā fizikas elementu apguve veicina bērnu izziņas interešu attīstību, un izmantotas pētniecības metodes- literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, individuālās pārrunas un vecāku anketēšana.
Pētījums atklāja, ka ļoti svarīgu vietu bērnu attīstībā ieņem tieši izziņas procesu un interešu izkopšana. Viņus ir viegli ieinteresēt izzināt pasauli sev apkārt, viņi spēj veikt novērojumus. Pozitīvi, ka vecāki izprotoši izturējās pret pētījumu un sniedza pārliecinošas atbildes.
Pētījuma rezultātā gūta atbilde uz izvirzīto pētījuma jautājumu: Kā fizikas elementu apguve veicina izziņas interešu attīstību? Volume of the work: 40 pages, 36 bibliographical names, 8 pictures, enclosure
It has been stated that the development of the young children’s personality take place and the influence of upbringing and developing activities exploring the environment, learning how to behave in it, shaping their attitude to it. It also implies the understanding of basic values. Physics is one of the ancient sciences about nature, which has not been taught for a long time nowadays in early child hood, although the process of mastering of its basic laws can evoke strong emotions in children. Those emotions form the basis of cognitive activities.
There for the subject of the research has been determined as to explores the process of mastering of the elementary knowledge of cognitive interests in primary school.
Object of the research – the pedagogical process of elementary school.
Subject of the research- the mastering of the elementary knowledge in physics as a means of development of cognitive The ethical part of interest.
The diploma- work is based on: J. A. Komenska, V. Golubinas, J. Anspaka, Aristoteļa, I. Freibergas and L. Priedes scientific ideas about the upbringing of the young children and there mastering of the basis of science at this age.
The research has been done to check how teaching of the elementary knowledge of science influence the development of cognitive element in children and such research methods as the analyses of literature, the pedagogical observation, personal discussion and filling up questionnaires by parents have been used.
The research revealed that it is essential to stipulate the development of interest and the process of mastering takes process of children’s inner development. They are eased motivated to research the environment, they are capable to do observations. The positive attitude of their parents has been an asset. The answer to the question: “How mastering of the basic laws of physics stimulates the development of cognitive insert?” is the result of research.