Formu tamborēšanas apguve mājturībā un tehnoloģijās 5. klasē
Author
Liepa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „ Formu tamborēšanas apguve mājturībā un tehnoloģijās 5. klasē”.
Pētījuma mērķis: Izpētīt formu tamborēšanas apguves iespējas mājturībā un tehnoloģiju stundās 5. klasē.
1. nodaļā izpētīta pozitīvas mācību motivācijas veicināšanas iespējas formu tamborēšanas apguvē mājturībā un tehnoloģijās. Lai veidotos skolēnos pozitīva motivācija, skolotājam jāizmanto uzslavas, pamudinājumi, pateicība, jo tas motivē skolēnus radoši darboties.
2. nodaļā atlasīts mācību tēmas „ Formu tamborēšana” saturs. Izpētīta tamborēšanas kultūrvēsturiskā attīstība, nepieciešamie darbarīki un materiāli lodes formas tamborēšanai.
3. nodaļā tika izveidots tematiskais plāns, kā veiksmīgi organizēt tēmas „Formu tamborēšanas” apguvi mācību procesā, lai veicinātu radošas personības attīstību. Tika izpētīts pusaudžu vecumposma raksturojums un izziņas intereses attīstība mācību procesā.
4. nodaļā atspoguļota tematiskā plāna aprobācija, kura tika organizēta, apvienojot teoriju ar praktiskiem darbiem. Atspoguļots autores veiktais pedagoģiskais izmēģinājums, tā gaita un rezultātu analīze. Tamborējot lodes formu var pildīt ar vates, sintepona, koka, kreplas ( gumijas), putuplasta, māla bumbiņām. No dažāda lieluma lodes formām tika izgatavotas rotaļlietas un priekšmets.
Diplomdarbam pievienoti 12 pielikumi, kuros atrodama intervija ar mājturības un tehnoloģijas skolotāju, anketa skolēniem, lodes formas tamborēšanas apraksts, fotogrāfijas, kas parāda skolēnu radošo darbību un darbības rezultātus. Diploma paper “Acquisition of crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5”.
The aim of the Diploma paper is to study the possibilities of acquiring the crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5.
Chapter 1 studies the possibilities of promoting positive teaching/learning motivation in acquiring crocheting forms at home economics and technology lessons in Grade 5. For the development of positive motivation, the teacher has to use praising, encouragement, gratifying because they motivate pupils for creative activity.
Chapter 2 presents the selected content for teaching the theme “Crocheting of forms”. The author has studied the cultural and historical development of crocheting, the necessary tools, materials and technologies for crocheting a sphere.
Chapter 3 reflects the thematic plan developed by the author to organize the successful acquisition of the theme “Crocheting of forms” in the teaching/learning process to promote the development of a creative personality.
Chapter 4 analyzes the approbation of the thematic plan, which was organized by combining theory with practical works. Pupils made toys and a jewelry piece from the spheres of different sizes, thus acquiring the crocheting of the sphere form.
The Diploma paper is supplemented with 12 Appendices which include the interview with the teacher of home economics and technology, questionnaires for pupils, description for crocheting the sphere, photos, which show the creative activity of pupils and their end products.