Kustību rotaļa 6-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstības veicinātāja
Открыть
Автор
Miele, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Liepiņa, Inga
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma: „Kustību rotaļa 6 – 7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstības veicinātāja”.
Autors: Svetlana Miele.
Zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Inga Liepiņa.
Darba apjoms: 68 lpp.
Atslēgas vārdi: fiziskās īpašības, rotaļas, kustību rotaļas.
Diplomdarba tēmu „Kustību rotaļas 6 – 7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstības veicinātāja” tika izvēlēta tādēļ, ka caur kustību rotaļu tiek attīstītas bērniem svarīgas īpašības - drosme, uzņēmība, godīgums, biedriskums. Kustību rotaļas saturā galvenokārt ir ietvertas kustības.
Rotaļa ir viens no galvenajiem pirmsskolas vecuma bērnu attīstošajiem un audzinošajiem faktoriem, rotaļas procesā, bērns pārrealizējas, veidojot priekšstatu par apkārtējo pasauli.
Diplomdarba teorētiskā daļā ir pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par kustību rotaļu, to izmantošanu sporta nodarbībā un pielietošanu fizisko īpašību attīstībā apskatīts, 6 -7 gadu vecu bērnu vecumposma psihofizioloģiskais raksturojums.
Pētnieciskajā darbībā tika veikta izstrādātā rotaļu kompleksa aprobācija, analizēta kustību rotaļu ietekme uz 6 – 7 gadu vecu bērnu fizisko īpašību attīstību.
Pēc iegūtās datu apstrādes un salīdzinošās analīzes darba autore var secināt, ka kustību rotaļā ir lielākas iespējas gūt jaunas zināšanas, attīstīt fiziskās īpašības veiklību, ātrumu, izturību, lokanību, spēku.
Pētījumi rāda, ka bērniem, kas sistemātiski piedalās kustību rotaļās, ir daudz brīvu kustību iemaņu, kuras sekmīgi veicina bērna fizisko attīstību pirmsskolā.
Darbā tiek izmantotas par bērna fizisko īpašību attīstību pirmsskolā šādu autoru atziņas, Dzintere D, Laizāne S, Zelmenis V, par vecumposma īpašībām izmantotas šādu autoru atziņas Lieģeniece D, Laizāne S, Komenskis I.A, par kustību rotaļām izmantotas šādu autoru atziņas Karlovska R, Mauriņa L, Klindova L. Theme of the Diploma Paper: Moving games as a promoter of the development of children’s physical features at the age from 6 to 7.
The author: Svetlana Miele.
Adviser: Mag. Paed. Inga Liepiņa.
Size of work: 68 pages.
Key words: physical features, games, moving games.
The theme of the Diploma Paper ‘Moving games as a promoter of the development of children’s physical features at the age from 6 to 7’ was chosen therefore by moving games important features of the child are developed – courage, susceptibility, honesty, team spirit. Moving games mainly include moving. Game is one of the most important upbringing and educational factors of the infant-school children; during the process of the game a child by exercising builds a concept of the world around him.
In the theoretical part of the Diploma Paper pedagogical and psychological literature about moving games and their usage during sport classes, and applying in development of the physical features was studied and analyzed, psycho physiological characteristics of the children at the age from 6 to 7 were examined.
During the research the approbation of the complex of games was worked out, the influence on the development of the physical features of the children at the age from 6 to 7 was analyzed.
From the analysis of comparison and data, the author can make conclusions that moving games provide great opportunity for gaining new knowledge, developing agility, speed, endurance, suppleness, strength.
The study shows that children who systematically take part in moving games are move skilled in moving, which promotes the development of the physical features at the infant-school.
References of the following authors were used in Paper: about the physical features development at the infant-school - Dzintere D., Laizane S., Zelmenis V.; about the age peculiarities - Liegenece D., Laizane S., Komenskis I. A., about moving games – Karlovska R, Maurina L, Klindova L.