Vizuālā māksla kā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības līdzeklis
Autor
Ņečajeva, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Boša, Iveta
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
.
Šajā diplomdarbā tiek pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles bagātināšanas iespējas ar vizuālas mākslas palīdzību.
Pētījuma priekšmets ir vizuāla māksla ka iztēles attīstības līdzeklis.
Pētījuma objekts ir pirmsskolas pedagoģiskais process.
Pētījuma mērķis: izpētīt vizuālās mākslas īpatnības un to ietekmi uz iztēles attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Tika veikts pedagoģiskais pētījums, kurā laikā tika realizēta izstrādāta programma vecākā pirmsskolas vecuma bērniem iztēles bagātināšanai ar vizuālas mākslas palīdzību.
Pētījumā tika izvirzīta hipotēze - 5 - 7 gadīga bērna darbība kļūst radoša, darbības procesā. 5 -7 gadīgiem bērniem visslābāk tā attīstās caur vizuālo mākslu.
Pētījuma laikā hipotēze apstiprinājās, to pierādīja testu rezultāti, bērnu darbības analīze un pedagoģiskais eksperiments.
Darbs sastāv no ievada, 3 daļām un 8 nodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta ar 34 izziņas avotiem, 5 pielikumiem. .
The problem of imagination is very popular and is one of the most researched themes in last years in the world and in our country as well.
The thesis of this research is the visual art as the tool for developing imagination of preschools.
The object of the research is the preschool pedagogical process.
The aim of the work: to research features of the visual arts and their influence on the process of refining the imagination of preschools.
The pedagogical research has been carried out, which has resulted in designing a program for enriching preschools imagination by means of visual arts.
The hypotheses posed in this research is that the activities of 5-7 year olds become creative, are developing the most with the help of visual arts.
In course of the research the hypotheses has been confirmed, it has been proven by practical tests carried out: children actions analyses and pedagogical experiment.
The research work consists of 3 parts and 8 chapters, conclusion and bibliography and appendix.