Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorVišņakova, Darjaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:20Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:20Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12635en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10930
dc.description.abstractVārda krājuma apguvei ir būtiska nozīme mācoties svešvalodas. Tomēr, gramatika ir vairāk uzsvērta un leksikas mācīšanai tiek veltīts maz uzmanības. Skolēniem netiek paskaidrots kā iemācīties vārdus, un tas rada grūtības tos iegaumēt. Diplomdarba autore akcentē skolēnu sliktas atmiņas problēmas un uzskata par nepieciešamu ieviest atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmienus, kas varētu uzlabot skolēnu atmiņu un atvieglot leksikas apguves procesu. Šī diplomdarba mērķis ir uzzināt kā atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni var sekmēt leksikas apguvi vidusskolas skolēniem. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā. Pētījums tika veikts divu mēnešu laikā praksē, kas notika šogad februārī un martā. Atsevišķa gadījumā pētījumā piedalījās piecpadsmit 10. klases skolēni un divi skolotāji. Tika izmantotas 3 datu iegūšanas metodes: anketas, testu rezultāti un intervijas. Pirmkārt, skolēniem tika piedāvāts aizpildīt anketu 1, kuras mērķis bija uzzināt kādā veidā skolēni apgūst jaunus vārdus vislabāk, ka arī uzzināt, kas palīdz un aizkavē viņu iegaumēšanas procesu. Pēc katras stundas, kurā atmiņas uzlabošanas stratēģija vai paņēmiena tika izmēģināts, studenti tika testēti, lai pārbaudītu metodes efektivitāti. Kad atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni tika izmēģināti, skolēniem tika piedāvāts aizpildīt anketu 2, kuras mērķis bija uzzināt viņu viedokli par atmiņas uzlabošanas tehnikām un paņēmieniem, kas bija izmantoti leksikas apguvei. Pētījuma beigās tika intervēti angļu valodas skolotāji, lai uzzināt viņu viedokli par izmēģinātajām stratēģijām un paņēmieniem. Atsevišķa gadījuma pētījuma rezultāti parādīja, ka atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni atvieglo leksikas apguvi un palīdz skolēniem iegaumēt. Testu rezultāti parādīja, ka rezultāti, kas balstījās uz atmiņas uzlabošanas tehnikām bija labāki nekā testa rezultāti, kuriem skolēni nebija speciāli sagatavoti, un par visefektīvākajām stratēģijām tika atzīti atslēgvārda metode un vizualizācija. Pētījumā iegūtie dati parādīja, ka atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni var būt sekmīgi pielietojami svešvalodas leksikas mācīšanās procesā. Diemžēl, izmēģinātās tehnikas netiek plaši pielietotas klasēs, bet tā kā atmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni atvieglo leksikas apguvi, pedagogiem vajadzētu panākt, lai tās tiktu izmantotas mācot svešvalodas leksiku skolā.en_US
dc.description.abstractVocabulary learning is crucial in foreign language learning. Nevertheless, grammar is emphasized, and vocabulary teaching receives little attention. Learners are not provided with strategies and techniques how to memorize, and this puts a tremendous impediment in the way of memorization. The author if the Diploma Paper accentuates the problem of poor students’ memory performance and stresses the necessity of implementing memory enhancing strategies and techniques which can improve students’ memory and facilitate the process of vocabulary learning. The aim of the Diploma Paper is to find out how memory enhancing strategies and techniques can facilitate vocabulary learning for secondary school students. The case study was conducted in Zolitude Grammar School in Riga. The research was done for two months during the teaching practice at school which took place in February-March of the present year. The participants of the study were 15 students of Form 10 and 2 English teachers. Three methods of data collection were used: questionnaires, achievement tests and the interviews. First of all, the questionnaire 1 was carried out to find out learners’ preferable way of memorizing words as well as to find out what aids and delays their memorization process. After each lesson where memory enhancing strategy or technique was tried out students were tested on the effectiveness of the technique. When memory enhancing strategies and techniques were essayed, students were offered to complete the questionnaire 2 to find out their opinion about the memory enhancing strategies and techniques used for vocabulary learning. Finally, the interviews with English teachers were carried out to receive some feedback on the use of strategies and techniques examined. The results of the case study showed that memory enhancing strategies and techniques facilitate vocabulary learning and aid students’ memorization. The data of the achievement tests revealed that the results of the tests based on memory enhancing strategies and techniques exceed the results of the test for which students were not specifically trained, and the most effective techniques proved to be the Keyword Method and Visualization. The findings of the study have demonstrated that memory enhancing techniques could be successfully applied for foreign vocabulary teaching and learning. Unfortunately, the strategies and techniques tested are not widely used in the classroom, but educators should work towards implementing them for vocabulary teaching at schools since they are found to facilitate vocabulary learning a great deal.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAtmiņas uzlabošanas stratēģijas un paņēmieni, lai atvieglotu leksikas apguvi vidusskolas skolēniemen_US
dc.title.alternativeMemory Enhancing Strategies and Techniques to Facilitate Vocabulary Learning in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige