Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorRukkalne, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12725en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10935
dc.description.abstractDiplomdarba autore savas prakses laikā pamanīja, ka skolēniem bija grūtības runāt publikas priekšā. Skolēniem bija problēmas argumentēt savu viedokli un precīzi izteikt savas domas, bet mūsdienās tas ir svarīgi, lai dabūtu darbu, spētu labi prezentēt savas idejas un prastu pārliecināt citus - tāpēc cilvēkiem ir jāattīsta publiskās uzstāšanās prasmes. Diplomdarba autore izmantoja sagatavotās runas angļu valodas stundās, lai attīstītu vidusskolēnu publiskās runas iemaņas. Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, kurā piedalījās 11 skolēni no Ziemeļvalstu ģimnāzijas vienpadsmitās klases. Pētījums tika veikts prakses laikā no 9. līdz 27. martam Ziemeļvalstu ģimnāzijā. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā sagatavoto runu izmantošana angļu valodas var palīdzēt attīstīt vidusskolēnu publiskās runas iemaņas. Datu apkopošanas metodes bija anketa, kas tika dota skolēniem ar mērķi uzzināt, vai skolēni nervozē uzstājoties publikas priekšā, un kādi ir iemesli viņu nervozitātei; intervija ar angļu valodas skolotājām, kuras mērķis bija uzzināt, kādas metodes skolotājas lieto stundās, lai attīstu skolēnu publiskās iemaņas; novērošanas un vērtēšanas lapas ar mērķi noskaidrot, kā sagatavoto runu izmantošana angļu valodas stundās ir palīdzējusi attīstīt skolēnu publiskās runas iemaņas. Apkopotā informācija parādīja, ka sagatavoto runu izmantošana angļu valodas stundās ir palīdzējusi skolēniem uzlabot publiskās runas iemaņas. Skolēni bija uzlabojuši tādas publiskās runas iemaņas kā acu kontakta izveidošana ar auditoriju, žestu pielietošanu runā, runāšanu skaļi un skaidri klases priekšā, liekvārdu neizmantošanu runā, pārliecinošu runu izveidošanu ar visām trīs daļām: ievadu, galveno pamatdomu, un nobeigumu. Diplomdarba autore grib piebilst, ka visi publiskās runas iemaņas pamatelementi netika uzlaboti. Diplomdarba autore uzskata, ka skolēniem jārunā publikas priekšā pēc iespējas biežāk, jo tikai tādā veidā viņi spēs uzlabot visus publiskās runas iemaņas pamatelementus un sagatavotās runas strādā kā lielisks palīglīdzeklis šajā procesā.en_US
dc.description.abstractThe author of the Diploma Paper (DP) during her teaching practice time noticed that students had problems to speak in public. It was hard for them to argument their opinions and express their own thoughts precisely, but nowadays it is important in order to get a job, to be able to present well your ideas, and convince others - that is why public speaking skills must be developed. The author of the DP used prepared talks in order to develop secondary school students` public speaking skills in English lessons. The chosen method of the research was a case study, in which 11 students of form 11 of Nordic Gymnasium took part. This research was done in Nordic Gymnasium during practice time from the 9th of March till 27th of March. The aim of the research was to find out how prepared talks can help to develop students` public speaking skills in English lessons in secondary school. The methods of data collection were questionnaire for students with the aim to find out if students feel nervous while speaking in public and what are the reasons for their nervousness; interviews with the teachers of English with the aim to find out how they develop secondary school students` public speaking skills in English lessons; and observation and evaluation sheets with the aim to find out how usage of the prepared talks in English lessons have helped to develop students` public speaking skills. The collected data showed that the prepared talks had helped the students to improve their public speaking skills. The students had improved such public speaking skills as making an eye contact with the audience, using the gestures in the speech, speaking clearly and loudly in front of the class, not using buzzwords in the speech, and organizing an effective speech with all three parts: introduction, body, and conclusion. The author of the DP wants to note that not all the basic elements of public speaking skills were improved. The author of the DP thinks that it is necessary for students to practise to speak in public more and more because only that way they will develop all the basic elements of public speaking and prepared talks work as a powerful tool in this process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSagatavoto runu izmantošana angļu valodas stundās vidusskolēnu publiskās runas iemaņu attīstīšanaien_US
dc.title.alternativePrepared Talks to Develop Public Speaking Skills in Lessons of English in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию