Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorPizāne, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:21Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12749en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10938
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir izpētīt veidus, kā vidusskolēniem pilnveidot darba intervijas prasmes, izmantojot uz simulāciju balstītu empīrisku mācīšanos. Diplomdarba autore izvēlējās vidusskolēniem aktuālu tēmu par darba meklēšanu, lai informētu skolēnus par darba devēju prasībām un palīdzētu izveidot CV un pieteikuma vēstules, kā arī aktivitāšu cikla beigās notika darba intervijas simulācija attiecīgi profesijām, kas skolēnus interesēja. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Angļu ģimnāzijā laika posmā no 2009. gada 9. februāra līdz 3. aprīlim. Pētījuma laikā vispirms tika sagatavota anketa, lai noskaidrotu Rīgas Angļu ģimnāzijas skolēnu iepriekšējo pieredzi un zināšanas attiecībā uz darba meklēšanu, pieteikšanos darbam, darba interviju un aktuālajām profesijām Latvijā. Otrkārt, tika veikta intervija ar personāla atlases kompānijas pārstāvi, lai izzinātu, kā tiek vērtēta potenciālā darbinieka atbilstība amatam, kā arī to, kādas ir darba devēju prasības viņu potenciālajiem darbiniekiem. Treškārt, tika izveidots aktivitāšu komplekts, kurā tika ietverta CV un pieteikuma vēstules rakstīšana, rakstura īpašību analizēšana, intervijas vadlīniju apspriešana un visbeidzot arī darba intervijas simulācija, lai pilnveidotu skolēnu darba intervijas prasmes. Noslēgumā tika izveidota anketa, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret notikušajām aktivitātēm. Tā kā skolēni atzina, ka ir veiksmīgi tikuši galā ar visiem darba intervijas aktivitāšu posmiem un uzskatīja, ka iegūtās prasmes noderēs darba meklēšanā nākotnē, pētījums pierādīja sagatavoto aktivitāšu un darba intervijas simulācijas noderīgumu. Var secināt, ka rūpīgi izstrādātas aktivitātes, izpildītas attiecīgā kārtībā, pilnveidoja skolēnu darba intervijas prasmes.en_US
dc.description.abstractThe aim of Diploma Paper is to explore ways of developing secondary school students’ job interview skills using simulation-based experiential learning. The author of the Diploma Paper chose a topical theme for secondary school pupils concerning the job search in order to inform pupils about the requirements of the employers, and help them work out their CVs, Application forms and finally, pupils simulated the job interviews according to the professions that were topical for them. Case study has been used as a research method in Riga English Grammar School in the period of time from the 9th of February until the 3rd of April, 2009. During the research, firstly, a questionnaire was developed to find out secondary school pupils’ previous experience and knowledge concerning the job search, application for a job, the job interview and the topical professions in Latvia. Secondly, an interview with a representative of a personnel department company was conducted to gather information about the criteria of a person’s adequacy for a vacancy as well as employers’ requirements for their potential employees. Thirdly, a set of activities, including CV and application letter writing, analyzing traits of character and discussing the guidelines of a job interview, and finally, a job interview simulation, was conducted to develop pupils’ job interview skills. In the end a questionnaire was designed to find out pupils’ attitude towards the activities that had been conducted. The research proved the usefulness of a set of preparatory activities and the job interview simulation, as pupils admitted that they had successfully dealt with all the stages of a simulation and found them useful in the future job search and similar interviews. Therefore, it might be concluded that a carefully developed set of activities, conducted in appropriate succession developed pupils’ job interview skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleUz simulāciju balstīta empīriska mācīšanās vidusskolēnu darba intervijas prasmju pilnveidošanaien_US
dc.title.alternativeSimulation-based Experiential Learning in Developing Secondary School Students' Job Interview Skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record