Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorStoķe, Zandaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:24Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:24Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13230en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10957
dc.description.abstractDiplomdarbs “Mācību paņēmieni skolēnu mācīšanās refleksijas prasmju attīstībai angļu valodas stundās 11. klasē” tika uzrakstīts, lai noskaidrotu kā mācību paņēmieni var tikt izmantoti, lai attīstītu skolēnu mācīšanās refleksijas prasmes angļu valodas stundās 11.klasē. Diplomdarba autore uzskata, ka refleksijas prasmes ir nepieciešams elements valodas mācīšanās procesā. Skolēni kā personības, ar refleksijas palīdzību, tiek iesaistīti mācīšanās procesā, jo tas arī ietver attieksmju, prasmju, metožu un pieredzes apvienošanos. Turklāt refleksija atbalsta mācīšanās mērķu sasniegšanu, kā rezultātā skolēni kļūst atbildīgāki par savu mācīšanās procesu. Lai sasniegtu mērķi, tika izmantota atsevišķa gadījuma pētījuma metode. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas 25. vidusskolā 11. klasē. Pētījums tika veikts divus mēnešus diplomdarba autores prakses laikā vidusskolā 2009. gadā. Atsevišķa gadījuma pētījumā piedalījās14 vidusskolas skolēni no 11. klases un 10 tās pašas skolas skolotāji. Tika izmantotas trīs datu vākšanas metodes: anketas, novērošana un satura analīze. Anketa 1 tika izveidota, lai uzzinātu kāda ir skolotāju attieksme pret skolēnu refleksijas prasmju attīstīšanu mācību stundu laikā. Anketa 2 tika izmantota, lai uzzinātu kāda ir skolēnu attieksme pret mācīšanās refleksijas prasmēm. Trešās anketas mērķis bija uzzināt kāda ir skolēnu attieksme pret mācību paņēmieniem un noskaidrot vai skolēni ir attīstījuši savas refleksijas prasmes. Novērošanas metode tika izmantota, lai noskaidrotu kā skolēni veica aktivitāti „Kāpjošie akmeņi.” Aktivitātes „Kāpjošie akmeņi ” un mācību kontraktu satura analīze tika izmantota, lai noskaidrotu vai skolēni ir attīstījuši savas refleksijas prasmes. Atsevišķa gadījuma pētījuma rezultāti norādīja, ka lielākajai daļai vidusskolas skolēnu ir viduvējs refleksijas prasmju attīstības līmenis. Šis secinājums tika izdarīts, balstoties uz iegūtajiem datiem no anketas 1, anketas 2 , anketas 3, novērošanas un aktivitātes „Kāpjošie akmeņi” un mācību kontraktu satura analīzes. Diplomdarba autore konstatē, ka refleksijas prasmes var tikt attīstītas ar šādiem mācību paņēmieniem kā mācību kontrakti un mērķu izvirzīšanas aktivitātes, ja tās tiek pielietotas regulāri, sistemātiski un nepārtraukti.en_US
dc.description.abstractThe Diploma Paper „Instructional Strategies to Encourage Students’ Reflection on Their Learning in English Lessons in Form 11” was written in order to find out how instructional strategies can be used to improve students’ reflection on their learning in English lessons in Form 11. The author of the Diploma Paper considers reflection skills as a necessary component in language learning process. With the help of reflection students as a whole personality are engaged in learning process because reflection involves integration of attitudes, skills, methods and experience. As well reflection supports learning objectives, and as a result students become more responsible for their own learning. In order to achieve the aim the case study was used. The case study was carried out in Riga Secondary School No 25 in Form 11. The research was done during two months of the author’s of the Diploma Paper teaching practice in secondary school in 2009. 14 secondary school students from Form 11, and 10 teachers from the same school participated in the case study. Three methods of data collection were used: questionnaires, observation and content analysis. Questionnaire 1 was designed to find out what is teachers’ attitude on development of students’ reflection skills during the lessons. Questionnaire 2 was used in order to find out students’ attitude towards reflection on learning and to define students’ existing reflections skills. The aim of the third questionnaire was to gather feedback on students’ attitude towards instructional strategies and to find out whether students have developed their reflection skills on learning. Observation was used to find out how students managed to complete the activity “Stepping Stones”. Content analysis of “Stepping Stones” and learning contracts were used in order to find out whether students have developed their reflection skills. The results of the case study showed that the majority of the students of secondary school have average development of reflection skills. This conclusion was based on the received data from the questionnaire 1, 2 and 3, observation and content analysis of learning contracts and the activity “Stepping Stones”. The author of the Diploma Paper states that reflection skills can be developed with the help of instructional strategies, such as learning contracts and goal setting activities, if they are practiced regularly, systematically on an ongoing basis.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību paņēmieni skolēnu mācīšanās refleksijas prasmju attīstībai angļu valodas stundās 11. klasēen_US
dc.title.alternativeInstructional Strategies to Encourage Students’ Reflection on their Learning in English Lessons in Form 11en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию