Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība 5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstības veicināšanā
Autor
Gaile, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības iespējas 5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšanā.
Pētījuma jautājums: Kā pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība veicina bērna sociālo prasmju attīstību?
Bakalaura darbs sastāv no 5 nodaļām. Pirmajā nodaļā aprakstīta un analizēta teorija par sadarbības būtību, tās metodēm un formām bērnu audzināšanā. Otrā nodaļa - ģimenes un pedagoga nozīme sadarbības procesā. Trešā nodaļa - sociālās prasmes, to klasifikācija un vispārīgs 5-6 gadīga bērna raksturojums. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīta pedagoģiskā pētījuma gaita. Analizēti aptaujas rezultāti, veikta vienas dienas novērošana. Piektajā nodaļā konstatētas pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbības iespējamās problēmas, to risinājums, kā arī izteikti veiksmīgas sadarbības rezultāti. Nobeigumā aprakstīti bakalaura darba autores izdarītie secinājumi par veikto darbu. Aim of the research: to explore the nursery schools and family opportunities for cooperation, and also their influence on the child’s social skills.
Research question: How does cooperation between the nursery school and family promotes development of child’s social skills?
This Bachelor work consists of 5 chapters. In the first chapter there has been described and analyzed the theory of the cooperation, it’s methods and forms of children’s education. In the second chapter – the importance of family and teacher in the cooperation process. In the third chapter – social skills, their classification and general characteristics of the child who is 5 to 6 years old. In the fourth chapter there has been described the course of the pedagogical study. In the fifth chapter there has been defined the potential problems of the cooperation between the nursery school and family, and solution, as well as expressed succesful results of the cooperation.