Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorMaskaļova, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:28Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14235en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10989
dc.description.abstractIk dienu skolās daudz skolēnu piedzīvo situācijas, kuras rada stresu, piemēram, jaunās informācijas iegaumēšana, kontroldarbu rakstīšana un t.t., kas var būt viens no iemesliem sliktām sekmēm. Ja tādas situācijas ir katru dienu, tad rezultātā tās var būt bērnu depresijas un nemiera cēlonis, tāpēc ir svarīgi, lai skolotāji zinātu stresa simptomus un to, kā skolotājs var palīdzēt skolēniem mazināt stresu. Šajā diplomdarbā autore izpētīja literatūru par skolēnu stresu, tā iemesliem un simptomiem, kā arī pētīja un analizēja stresa novēršanas veidus. Par piemērotāko veidu stresa novēršanai angļu valodas stundās pamatskolā autore uzskata spēles un spēlēm līdzīgas aktivitātes, tāpēc diplomdarba mērķis bija izpētīt vai spēļu un izmantošana samazina skolēnu stresu un nemieru, kuru cēlonis ir mācību process un ātrais dzīves ritms. Lai noteiktu skolēnu stresa līmeni un iespējamos stresa iemeslus, kā arī atrastu spēles un spēlēm līdzīgas aktivitātes, ar kuru palīdzību varētu mazināt skolēnu stresa līmeni, tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums Rīgas Y vidusskolā, kurā piedalījās četrpadsmit 8.klases skolēni. Vispirms atbilstoši skolas kontekstam tika adaptēta speciāla stresa līmeņa noteikšanas anketa, ar kuras palīdzību tika konstatēts pamatskolas skolēnu stresa līmenis. Tika izveidota anketa arī angļu valodas skolotājiem ar nolūku noskaidrot, vai viņi uzskata, ka spēles ir svarīgs komponents bērnu stresa novēršanai un cik bieži viņi izmanto spēles savās stundās. Bija izvēlētas un piemērotas vietējiem apstākļiem 11 spēles, lai tiktu izmantotas angļu valodas mācību stundās. Šīs spēles tika izmantotās 1,5 mēnešu pētījuma laikā ar mērķi samazināt skolēnu stresa līmeni. Pēc pirmās skolēnu anketas datu apstrādāšanas un analīzes diplomdarba autore secināja, ka pamatskolas skolēni izjūt diezgan augstu stresa līmeni un ka vairāk stresa izraisītājiem pakļaujas meitenes. Skolotāju anketu analīze liecināja par to, ka, neskatoties uz to, ka skolotāji saprot spēļu nozīmi mācīšanās procesā, tikai neliela daļa no aptaujātiem izmanto spēles angļu valodas stundās 2 - 3 reizes nedēļā. Rezultāti, iegūtie no speciālas stresa līmeņa noteikšanas anketas pētījuma nobeigumā liecina, ka stresa līmenis ir samazinājies, īpaši meiteņu starpā. Iegūtie pētījuma dati liecina, ka, lai palīdzētu mazināt vispārējo skolēnu stresa līmeni, ir jāveic liels darbs gan skolā, gan ģimenē, jo skolotāji vien nevar ietekmēt visu stresa cēloņu radītās sekas skolēnu dzīvē – viņu spēkos galvenokārt ir iespēja mazināt skolēnu stresu, kas tieši saistīts ar mācību procesu. Viens no līdzekļiem skolēnu stresa mazināšanai mācību procesā, ko var izmantot skolotāji, ir spēles un spēlēm līdzīgas aktivitātes, ko pierāda konkrētā diplomdarba pētījuma rezultāti.en_US
dc.description.abstractEvery day many pupils experience situations at schools which cause stress, for example learning a great amount of new information, writing tests, etc. This can be one of the reasons for low marks. If these situations appear on everyday basis, they might cause adolescents’ anxiety and depression, so it is fundamental that teachers know what the symptoms of stress are and what can be done to help an adolescent reduce the stress. The author of the Diploma Paper studied the literature related to adolescents’ stress, its causes and symptoms and the ways of reducing adolescents’ stress. Games and game-like activities were considered, by the author of the DP as the most suitable way to reduce pupils’ stress at the lessons of English in primary school, thus the aim of the DP was to find out whether the usage of games and game-like activities reduces pupils’ stress and anxiety caused by the fast development of life as well as the learning process. In order to understand and realise the causes of pupils’ stress and its amount and also find games and game-like activities which could help in pupils’ stress reduction, the case study in Rigas Y Secendary School was performed. 14 pupils of 8th grade participated in the case study. Firstly, the special stress scale for defining level of stress in pupils who attend primary school was modified. Secondly, the questionnaire for teachers in order to investigate how often they use games and if they find game-like activities useful in reducing adolescents’ stress was designed. Then eleven games were chosen and adopted to local conditions in order to be used at the lessons of English. Next, games were used at the lessons of English within 1,5 months to reduce pupils’ stress level during the case study. After the first data was collected and analysed, the author of the DP concluded that pupils in primary school experience quite high stress level and girls are exposed to it at much greater scale. The data received from teachers’ questionnaire provides evidence that even though teachers realise the value of the game in teaching/learning process less than half of questioned teachers use games at their lessons as often as 2 - 3 times per week. The data received from the modified stress scale given to the pupils at the end of the case study showed some stress reduction, especially among the girls. The data received from the research testifies that in order to help pupils reduce their stress level a great amount of work should be done at schools and in families. Teachers along can not affect all stress created consequences in pupils’ lives – they are able mainly to reduce pupils’ stress directly connected to the teaching/learning process. One of the ways to reduce pupils’ stress during the teaching/learning process, which can be used by teachers, is games and game-like activities and that is proved by the research results of DP.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSpēle angļu valodas stundās pamatskolā skolēnu stresa mazināšanaien_US
dc.title.alternativeGame in the Lessons of English in Primary School to Reduce Pupil’s Stressen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record