Lomu spēles 3-4gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Cimbule, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: Lomu spēles 3 – 4 gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanā pirmsskolas izglītības iestādē.
Zinātniskais vadītājs: Dr.paed., prof. Emīlija Černova.
Bakalaura darbā veiktā pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā, izmantojot lomu spēlēs pirmsskolā, var pilnveidot vārdu krājumu 3 – 4 gadīgiem bērniem. Šis darbs varētu būt interesants visiem pirmsskolas iestādes pedagogiem, arī vecākiem.
Pētījums tika veikts pielietojot sekojošās metodes:
•teorētiskas literatūras analīze;
•pārveidojošais eksperiments.
Teorētiskās nostādnes balstās uz Ž. Piažē, Ļ. Vigotska, D. Dzinteres, R. Bošas, D. Lieģinieces pedagoģiskajām atziņām.
Teorētiskajā daļā tika sniegts valodas vispārīgais raksturojums, 3 – 4 gadīgu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, bērnu vārdu krājuma attīstības raksturojums, pedagoģijā izmantojamo metožu raksturs dažādība.
Lai izzinātu lomu spēļu nozīmi vārdu krājuma pilnveidei 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē „X”, darba autore veica pārveidojošo eksperimentu, bērnu atlasi, to raksturojumu un pētījuma rezultātu analīzi.
Pētījuma gaitā darba autore pierādīja, ka 3 – 4 gadīgu bērnu vārdu krājums veiksmīgi tiek pilnveidots, izmantojot lomu spēles.
Atslēgvārdi: Valoda, vārdu krājums, pirmsskolas vecuma bērni, pilnveide, lomu spēles. The theme of the Bachelor’s work is „The Possibilities of role play in
Vocabulary Improvement of 3 - 4 –Year Old Children in Pre-School Institutions”
Study Supervisor: Dr. Master Emīlija Černova
The work was conducted with the aim to base theoretically and check out practically the possibilities to improve, with the help of role play, the vocabulary of 3 – 4 -year old children in pre-school institutions. The work could be interesting for both pre-school teachers and parents.
The research was carried out with the use of the following methods:
•analysis of literature;
•forming experiments.
The theory was based on the works of Ž. Piažē, Ļ. Vigotskis, D. Dzinteres, R. Boša, D. Lieģiniece.
In theoretical part there were obtained pedagogical and psychological descriptions of 4 - 5 year old children, the characteristic of their vocabulary, the description and variety of pedagogocal process.
In order to study the significance of role play in vocabulary improvement of 3 -4 - year old children at pre-school institution „X”, the author of the work carried out the
forming experiment-selection of children, their characteristics, examined children and processed obtained data.
In the course of study the author proved that the vocabulary of 3 – 4 - year children improves successfully if the role play were purposefully used.
Key words: language, vocabulary, children of pre-school age, improvement, role play.