• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ārpusģimenes aprūpē esošo pusaudžu attieksmju īpatnības

Thumbnail
Öffnen
299-14349-Aija_Olina.pdf (482.9Kb)
Autor
Oliņa, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Datum
2010
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darba temats: Ārpusģimenes aprūpē esošo pusaudžu attieksmju īpatnības. Darba rezultāts: Pētījuma gaitā atklājās, ka galvenās 14 – 16 gadus vecu pusaudžu problēmas, kas rodas audžuģimenēs saskarsmē ar audžuvecākiem, ir sekojošās: pusaudžu individuālās psiholoģiskās un vecumposma īpatnības, kuras vēl pastiprina iepriekš iegūtā nelabvēlīgā dzīves pieredze; audžuvecāku stereotipi, ka pusaudža uzņemšana audžuģimenē būs saistīta ar grūti atrisināmām problēmām – deviantu uzvedību, atkarībām, kriminālnoziegumiem, kuru dēļ pusaudžus ir grūti iekārtot audžuģimenēs; audžuvecāku neizpratne par pusaudžu audzināšanas uzdevumiem un vēlme ātri panākt pozitīvu rezultātu; pusaudži nespēj samierināties ar jaunās ģimenes režīmu, noteikumiem un idealizē savu iepriekšējo dzīvi, bioloģiskos vecākus; pusaudžu psihotraumas, agrāk pārdzīvotā vardarbība un mazvērtības kompleksi rada neuzticību, agresiju vai bailes pret audžuvecākiem, kas izpaužas kā pusaudžu izaicinoša uzvedība. Audzināšanas procesā galvenās problēmas pusaudžu un audžuvecāku attiecībās saistītas ar pusaudžu atšķirīgo dzīves uztveri un vērtīborientāciju, audžuģimenes iekšējās kārtības noteikumiem un dažādām pusaudžu deviantās uzvedības izpausmēm. Izpētot pusaudžus audžuģimenē un salīdzinot viņu viedokļus ar ekspertu – audžuvecāku viedokļiem, tika noskaidrots, ka, dzīvojot audžuģimenēs, pozitīvas saskarsmes rezultātā, pusaudžiem pozitīvi mainās dzīves uztvere, vērtīborientācija, prioritātes, uzlabojas sadzīves iemaņas, pašvērtējums. Pētījuma rezultāti atklāja, ka pozitīvu abpusēju attiecību veidošanās gadījumā iespējama labvēlīga pusaudžu uzvedības korekcija, mainās arī pusaudžu attieksme pret audžuvecākiem. Pētnieciskās metodes: literatūras analīze, pusaudžu intervija, pedagoģiskā novērošana, dokumentācijas analīze, ekspertu metode, intervija ar audžuģimenēm, datu matemātiski statistiskā apstrāde. Atslēgvārdi: pusaudži, audžuģimenes, audžuvecāki, bioloģiskie vecāki, attieksme.
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10993
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV