Interaktīvā tāfele angļu valodas gramatikas laiku mācīšanai vakarskolā
Autor
Strautmane, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums ir „Interaktīvā tāfele angļu valodas gramatikas laiku mācīšanai vakarskolā.” Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā interaktīvo tāfeli var lietot gramatisko laiku mācīšanai angļu valodā vakarskolas 10. klasē.
Diplomdarba autore izmantoja atsevišķa gadījuma pētījumu, lai ar testu palīdzību noteiktu skolēnu zināšanu līmeni gramatikas laiku lietojumā, pēc tam, izmantojot interaktīvo tāfeli kā mācību palīglīdzekli, tika veidotas un parādītas sešas stundas par angļu valodas gramatikas laikiem. Lai novērtētu interaktīvās tāfeles lietojuma efektivitāti, autore izmantoja vēl vienu testu, kas ļāva salīdzināt rezultātus un iespējamo progresu skolēnu zināšanās.
Atsevišķa gadījuma pētījums sastāv no diagnosticējošā testa, sešām interaktīvām stundām, desmito klašu skolēnu atsauksmēm par interaktīvo tāfeli, intervijas ar pieredzējušu skolotāju, kura lieto interaktīvo tāfeli, un no summatīvā testa.
2009. gada novembrī pētījumā piedalījās 20 Rīgas 9. vakara / maiņu/ vidusskolas 10. klašu skolēni. Pēc pirmā testa rezultātu analīzes atklājās, ka skolēniem vājas gramatikas laiku zināšanas, tādēļ diplomdarba autore, analizējot kļūdas, pievērsa lielāku uzmanību tieši tiem laikiem, kuros radās problēmas, un veidoja vizuāli efektīvākas stundas ar interaktīvo tāfelei tieši par šo laiku lietojumu.
Saskaņā ar pētījuma datiem interaktīvajai tāfelei ir pozitīva ietekme – tā uzlabo skolēnu zināšanas un prasmes gramatikas laiku apguvē angļu valodā vakarskolas 10. klasē. To apstiprina summatīvā testa rezultāti un skolēnu atsauksmes - interaktīvā tāfele pierādīja savu efektivitāti angļu valodas stundās vakarskolā.
Diplomdarba autore ir noskaidrojusi, ka interaktīvajai tāfelei ir pozitīva loma. Uzlabojot mācību procesu, atvieglojot uztveri skolēniem ar dažādiem nervu darbības tipiem; audiāļiem, vizuāļiem un kinestētiķiem; kā arī veidojot skolēnus ieinteresējošu mācību procesu - dažādojot mācīšanās veidus.
Darbs ar interaktīvo tāfeli angļu valodas stundās, mācot angļu valodas gramatiku, laikus, paver jaunas iespējas, salīdzinot ar tradicionāliem mācīšanās veidiem un metodēm. The title of the Diploma Paper is “Interactive Whiteboard for Teaching English Grammar Tenses in Evening School”. The aim of the Diploma Paper is to find out how the Interactive Whiteboard can be used to teach grammar tenses of English in the Evening School Grade 10.
The author used a case study as a research method. Firstly, the pre–test on English grammar tenses was carried out to find out the level of students’ grammar knowledge. Interactive Whiteboard was used while presenting verb tenses in six lessons afterwards. To see the effectiveness of the Interactive Whiteboard-based presentations and activities the author designed another test to compare the results. The research consists of a pre–test, lessons specially designed for the Interactive Whiteboard, feedback from students of Grade 10, an experienced teacher’s interview who uses Interactive Whiteboard, and the post-test to find out whether the Interactive Whiteboard is an effective teaching tool to teach English grammar tenses in the English classroom.
20 students from Riga Secondary Evening (Shift) School No. 9, Grade 10 were chosen to participate in the research which was carried out in November, 2009. When the pre-test was analysed, students showed very weak knowledge of grammar tenses. The author analysed the mistakes and put more focus on problematic tenses and applied more visual activities in the grammar presentations via Interactive Whiteboard lessons.
The research data shows that Interactive Whiteboard has positive effect on teaching English grammar tenses in the Evening school in Grade 10. The results of the post-test approved that; also student feedbacks included positive reflections about the Interactive Whiteboard.
The Author of the Diploma Paper is ascertain that the Interactive Whiteboard can play a positive role in providing practice and responding to several learning styles, audio, visual and kinaesthetic students, engaging and participant led teaching over more traditional teaching styles and methods to present English grammar tenses.