Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorVasiļjeva, Anastasijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:31Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:31Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16230en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11018
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir analītiskās domāšanas prasmes un diskusiju ietekme uz vidusskolēnu analītiskās domāšanas prasmju attīstību. Viens no galvenajiem mērķiem valodas apguves procesā ir runāšanas prasmes, un viens no svarīgākajiem valodu skolotāju uzdevumiem ir palīdzēt skolēniem kļūt pārliecinātiem un veiksmīgiem runātājiem. Pirmais solis, mācoties runāt, ir iemācīties domāt un organizēt domāšanu – ko teikt, kad teikt un kāpēc. Domāšanai jābūt loģiskai, strukturētai un produktīvai, apsverot un vērtējot saņemto informāciju, nodrošinot skaidrus un pārliecinošus argumentus. Šādas spējas ir ļoti svarīgas ikvienam, jo īpaši mūsdienu skolēniem un studentiem, kuriem vajag domāt analītiski visā studiju procesā laikā. Skolotāju mērķis ir palīdzēt skolēniem veicināt šīs prasmes, lai sniegtu viņiem iespēju pilnveidot analītisko domāšanu un runāšanas prasmes, kā arī organizēt reālai dzīvei pietuvinātas komunikācijas situācijas, kurās skolēni varētu izmantot savas analītiskās spējas un runāšanas prasmes. Pētījuma metode šajā darbā bija atsevišķa gadījuma pētījums. Dati pētījumam tika iegūti izmantojot anketas, kas tika iedotas vidusskolas 12. klases skolēniem pirms atsevišķa gadījuma pētījuma. Pētījuma gaitā tika noskaidrotas studentu domas par to, kas ir analītiskā domāšana. Tad ar testa palīdzību tika noskaidrots skolēnu analītiskās domāšanas prasmju līmenis. Testa rezultāti tika izmantoti, lai sagatavotu runāšanas uzdevumus saistībā ar prasmēm, kuras bija visnepieciešamākās skolēniem. Pēc četrām diskusijām vidusskolēnu analītiskās domāšanas prasmju līmeņa attīstība tika mērīta otro reizi. Tika veikti arī diplomdarba autora novērojumi par to, kā skolēni diskusiju laikā darbojas. Pētījuma rezultāti atklāja, ka skolēni pārzin analītiskās domāšanas koncepciju un var to pielietot mācību procesā. Tomēr rezultātus varētu uzlabot un veicināt skolēnu analītiskās domāšanas attīstību; diplomdarba autore nolēma to paveikt, izmantojot diskusijas. Pirms un pēc pētījuma testu rezultāti tika salīdzināti. Izrādījās, ka vidusskolēnu analītiskās domāšanas spēju noteikšanas testu rezultāti pēc diskusiju pielietošanas angļu valodas stundās, bija labāki nekā pirms darbībām. Testa vispārējo punktu skaits bija augstāks, tomēr dažiem skolēniem veicas labāk nekā citiem. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, diplomdarba autore secināja, ka diskusijas var veicināt skolēnu analītiskās domāšanas prasmes, jo tās ne tikai uzlabo skolēnu analītiskās domāšanas prasmju līmeni, bet arī nodrošina viņiem runāšanas praksi un iespēju izteikt personiskos viedokļus. Turklāt domāšanas un runāšanas pilnveidošana kopā padarīs skolēnus vairāk pārliecinātus, saskarties ar nepieciešamību mijiedarboties sabiedrībā un komunicēt, kas mūsdienās ir ļoti svarīga spēja.en_US
dc.description.abstractThe topic of the Diploma Paper is Analytical Thinking skills and what influence discussions may have on secondary school students’ level of Analytical Thinking skills. One of the major aims in language teaching/learning is speaking skills, and therefore the most important task for language teachers is to help students become more confident and successful speakers. The first step in learning how to speak is learning to think and organize thinking – what should be said, when it should be said and why. Thinking should be done in a logical, structured and productive way, weighing and evaluating information received, providing clear and convincing arguments. Such abilities are of utmost importance to everyone, especially modern students who should be analytical thinkers all throughout their study process. Teachers’ aim is to help students to promote these skills, to provide students an opportunity to train analytical thinking and speaking skills, as well as organize situations in which students are able to exercise their analytical abilities in circumstances corresponding to real life communication situations. The research method used in the study was a case study. Data for the research was gathered using questionnaires that were given to language learners in secondary school in form 12, before the case study. During the research students’ thoughts and level of familiarity with the concept of Analytical Thinking were determined. Before applying a series of discussions, students’ current level of the development of Analytical Thinking skills was measured. The results of the test and questionnaires were used in order to prepare speaking activities concerning those subskills that were of utmost importance for students. After four discussions had been carried out, the level of the development of students’ Analytical Thinking skills was measured for the second time. The author of the DP also made observations of students’ behaviour in lessons in which discussions were carried out. The research showed that students in general are familiar with the concept of Analytical Thinking and can apply it in their studies. However, the results of the test on the development of students’ Analytical Thinking skills could be improved and promoted, and the author of the DP decided to do that with the means of discussions. The results of the tests which were given to students before and after discussions were compared. Results of the test that was given to students after discussions had been applied were better than the results of the test given to students before discussions were organized in classes of English. The conclusion was made that discussions can promote students’ Analytical Thinking skills. Discussions not only improved students’ level of Analytical Thinking skills but also gave them practice in speaking and expressing personal thoughts. Moreover, training thinking and speaking together will make students more confident when facing the necessity for interaction, which is a very important ability.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDiskusijas vidusskolēnu analītiskās domāšanas prasmju attīstībai angļu valodās stundāsen_US
dc.title.alternativeDiscussions for Developing Secondary School Students’ Analytical Thinking Skills in English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record