Teksts kā vizuāls tēls 8. klasē
Autor
Reinberga, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nikiforovs, Juris
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienu cilvēks dzīvo informācijas un vizuālās kultūras laikmetā, viņš nespētu iedomāties, kāda būtu ikdiena, kurā nebūtu tīģeris uz brokastu pārslu pakas, vai Pablo Pikasso „Gernika” , nebūtu televīzijas programma vai kāda produkta apraksts, nebūtu internets. Teksts un attēls, cilvēku dzīvē un ikdienā spēlē lielu lomu, tie kalpo kā saziņas līdzeklis, arī kā pašizpausmes iespēja. Diplomdarba „Teksts kā vizuāls tēls 8.klasē” mērķis ir izpētīt kā šos jēdzienus iespējams apvienot un atrisināt 8.klasē. Autore, diplomdarba tēmas ietvaros, pēta pedagoģisko, psiholoģisko un metodisko literatūru, pēta dažādus mākslas, literatūras avotus saistībā ar daudzveidīgām teksta vizualizācijas iespējām.
Pedagoģiskā eksperimenta procesā iegūtie rezultāti ir skolēnu izpratne par tekstu kā vizuālu tēlu un dažādu šriftu stilu atbilstoša izmantošana skolēnu ikdienā.
Atslēgas vardi: Kaligramma, Vizuālā dzeja, Gijoms Apolinērs, Šrifts, Pusaudzis, Identitāte Modern man living in the information and visual culture in the age, he could not imagine what daily life would be where the tiger would not be breakfast cereal packets, or Pablo Picasso "Guernica" is not a television program or a description of the product, not the Internet. Text and image, human and daily life play a large role, they serve as a communication tool as an opportunity for self-expression. Diploma "Text as a visual image of the 8th" is to explore how these concepts can fit together and resolve the 8th. The author, at graduation theme is examining pedagogical, psychological and methodological literature, a variety of artistic, literary sources, in connection with diverse text visualization capabilities. In the process of Pedagogical experiment, results of a student understanding of the text as a visual image and different font style for the appropriate use of pupils' everyday lives.
Key words: Kaligramma, Visual poetry, Guillaume Apollinaire, Fonts, teenager, Identity