Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLinde, Lilitaen_US
dc.contributor.authorTatarinova, Jelizavetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:32Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:32Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16526en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11023
dc.description.abstractVārdu krājuma papildināšana ir svarīgs aspekts rakstīt un lasītprasmes attīstībā, kā arī valodu studijās. Tas ir process, kura laikā skolnieki papildina aktīvo vārdu krājumu. Pārpratumi un pieredzes trūkums, kā attiecīgās svešvalodas nepietiekama vārdu krājuma rezultāts, var izraisīt problēmas saskarē un komunikācijā angliski runājošajās valstīs vai citās situācijās, kas mūsdienās ir ļoti aktuāli. Skola ir piemērota vieta, kur papildināt vidusskolas skolēnu vārdu krājumu, kas viņiem palīdzēs sociālajā dzīvē un turpmākajā karjeras attīstībā. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā autentisko materiālu lasīšana palīdz vidusskolas skolēniem papildināt vārdu krājumu angļu valodas stundās. Dati analīzei tika iegūti: 1)Studējot teorētisko literatūru par vārdu krājumu, tā mācīšanas stratēģijām un vērtēšanu, autentiskiem materiāliem un to efektivitāti vārdu krājuma apguvē; 2)Sastādot anketu, kas tika izmantota aptaujājot 11.b klasi, lai noskaidrotu viņu viedokli par vārdu krājuma nozīmīgumu, kā arī metodes, kādas viņi izmanto, lai apgūtu vārdu krājumu; 3)Veicot atsevišķa gadījuma pētījumu angļu valodas stundās; 4) Pārbaudot vidusskolas skolēnu vārdu krājumu, izmantojot testus. Aktivitātēs ietilpa lasīšana, tulkošana, diskusija, dialogu izveide, lomu spēles un savienošanas spēles, kas tika izmantotas angļu valodas stundās. Veikto aktivitāšu mērķis bija padarīt vārdu mācīšanos efektīvāku, ļaut skolēniem eksperimentēt ar vārdu lietošanu un motivēt skolēnus patstāvīgai vārdu krājuma mācīšanai. Tika noskaidrots, ka lielākai daļai skolēnu patika strādāt ar literārajiem tekstiem mājās un piedalīties aktivitātēs angļu valodas stundās. Pētījums parādīja, ka vārdu krājums palielinājās, ja jaunie vārdi tika apgūti atkārtoti, lasot fragmentus no angļu klasiskās literatūras, t.i., angļu daiļliteratūras darbiem un, aktivizējot jauniegūto vārdu krājumu komunikatīvo aktivitāšu laikā angļu valodas stundāsen_US
dc.description.abstractVocabulary development is an important offspring of literacy and language studies. It is the process, in which learners of language enlarge their active vocabularies with new words. Misunderstandings and inexperience, as a result of poor vocabulary in the target language, can cause a problem in the communication in English speaking countries or in other situations that is quite topical nowadays. School is a proper place to enrich secondary school students’ vocabulary that will help them in social life and career. The aim of the Paper is to identify how reading authentic materials help secondary school students to enrich their vocabulary in English lessons. Data for the analysis were collected by: 1) studying relevant literature about vocabulary, its teaching strategies and assessment, authentic materials and the effectiveness of reading authentic materials for the enrichment of vocabulary; 2) using a questionnaire given to the learners of Form 11B in order to find out their attitude towards the importance of vocabulary and the methods they use for acquiring new vocabulary; 3) a case study carried out in English classes; 4) testing the secondary school students’ vocabulary. The activities included reading, translating, discussion, making dialogues, role-plays, and matching game, which were tried out in English classes. The aim of the performed activities was to make word learning more effective, to allow students to experiment with word usage and to motivate students for independent studies on vocabulary. It was found out that the majority of students were enthusiastic to work with the literary texts at home and participate in the activities in the English lessons. The research showed that vocabulary knowledge increased when new words were learnt repeatedly through reading authentic extracts from English classical literature (namely, English works of fiction) and activating the newly acquired vocabulary during communicative activities at English lessonsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAutentisko materiālu lasīšana vidusskolas skolēnu vārdu krājuma bagātināšanai angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeReading Authentic Materials for Enriching Secondary School Students’ Vocabulary at English Language Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige