Skolēna rokraksta pilnveide latviešu valodas stundās 2. klasē
Author
Liepiņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Skolēna rokraksta pilnveide latviešu valodas stundās 2. klasē.
Darba autore: Sintija Liepiņa
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. asoc. prof. Sarmīte Tūbele
Darba apjoms: 66 lpp. datorrakstā, 27 attēli, 16 pielikumi, analizētas 44 literatūras un avotu vienības. Pielikumā pievienoti skolēnu rokraksta vērtēšanas kritēriji, pārskats par skolēna rokraksta nepilnībām, izveidotais vingrinājumu komplekss pētījuma izmēģinājuma darbībai un atsevišķu vingrinājumu piemēri, skolēnu rokraksta paraugi izmēģinājuma darbības sākumā un beigās.
Pētījuma mērķis: izveidot vingrinājumu kompleksu un pārbaudīt tā izmantošanas efektivitāti rokraksta pilnveidē latviešu valodas stundās 2. klasē.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Z. Anspokas, Z. Lubānietes, I. Elnebijas, A. Karules, A. Lankas, Dz. Paegles, V. Villeruša, M. Montesori, Hadaņonokas, L., Prudņikova, I., Voloskovas, N. N., Sadovņikovas, I. N. atziņām.
Teorētiskajā daļā pētītas teorētiskās nostādnes par rokrakstu sākumskolā, raksturoti pedagoģiskie un psiholoģiskie nosacījumi rokraksta pilnveidošanai latviešu valodas stundās 2. klasē.
Praktiskajā daļā, pamatojoties uz iepriekš veikto rokraksta izvērtēšanu pēc noteiktiem vērtēšanas kritērijiem, tika izveidots skolēnu vecumposma īpatnībām atbilstošs vingrinājumu komplekss. Vingrinājumu kompleksā tika ietverti uzdevumi taktilās uztveres, rokas sīkās muskulatūras un kustību koordinācijas, telpiskās uztveres pilnveidošanai, kurus var regulāri izmantot latviešu valodas stundās.
Ņemot vērā rokraksta analīzes rezultātus pēc vingrinājumu kompleksa izmantošanu latviešu valodas stundās, var secināt, ka skolēniem rokraksts pilnveidojas, jo tika regulāri izmantots izstrādātais vingrinājumu komplekss un tika ņemtas vērā bērnu vecumposma īpatnības. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās.
Maģistra darba autore izstrādāja vingrinājuma kompleksu un arī metodiskos ieteikumus skolotājiem.
Atslēgas vārdi: rokraksts, rokraksta pilnveide, latviešu valodas stunda, 2. klases skolēns, vingrinājumu komplekss. The title of the thesis: The Improvement of Students` Handwriting in Latvian Lessons in the Second Grade.
The author of the thesis: Sintija Liepiņa
The advisor of the thesis: Dr. paed. assoc. prof. Sarmite Tubele
The size of the thesis: 66 pages in typed text, 27 pictures, 16 increases, analyzed 44 literature and source units. To the increases are added the criterion of handwriting evaluation of students, review about the handwriting faults of students, complex of exercises for the researching activities and some exercise examples, handwriting examples of students` at the beginning and the end of the experiment act.
The aim of research: to create a complex of exercises and to test its efficiency by improvement of handwriting on Latvian lessons in the second grade.
The theoretical part of the researching grounds on cognitions of Z. Anspoka, Z. Lubāniete, I. Elnebija, A. Karule, A. Lanka, Dz. Paegle, V. Villeruša, M. Montesori, Hadaņonoka, L., Prudņikova, I., Voloskova, N. N., Sadovņikova, I. N..
In the theoretical part are researched the positions of handwriting, there was made a special complex of exercises for the individual stage of students` age.
In the practical part, which was based on the previous evaluation of handwriting, was made a special complex of exercises for the individual stage of students` age. In the exercises` complex are challenges for perception, small hands muscularity and movement coordination, dimensional perception`s development which could be used regulary in Latvian lessons.
After the results of the exercises` complex in Latvian lessons the conclusion is, that the handwriting of students improves, because the exercises` complex was regulary used and was taken a note to the individual stage of students` age. The hypothesis of the research was improved.
The author of the thesis made a complex of exercises and also methodical suggestions for teachers.
Key words: handwriting, improvement of handwriting, Latvian lesson, second grade student, complex of exercises.