Saskarsmes prasmju attīstības veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
View/ Open
Author
Pabrūkle, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Saskarsmes prasmju attīstības veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē” tiek izzinātas vienas no svarīgākajām pirmsskolas vecuma bērnu prasmēm – saskarsmes prasmes un to veicināšanas iespējas. Darba mērķis teorētiski un praktiski izzināt, izanalizēt saskarsmes prasmju attīstības veicināšanas iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā ir teorētiski izzināta saskarsmes būtība: saskarsmes jēdziens, struktūra, veidi un funkcijas; 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums pētāmās problēmas aspektā (saskarsme 5 – 6 gadu vecumā, domāšana (iztēle), uzmanība, emocionālā attīstība); izanalizētas saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas minētajā vecumā (rotaļa un spēle, sadarbība grupā, draugu izvēle aktivitātē, literatūra (pasakas, daiļdarbi)). Balstoties uz teorētiski izzināto, tika veikts praktiskais pētījums par 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Tika izmantota bērnu pedagoģiskā novērošana, skolotāju anketēšana un veikta pārveidojošā darbība pēc izstrādātas programmas, lai noskaidrotu, kā veicināt, pilnveidot saskarsmes prasmes 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē.
Atslēgvārdi: saskarsme, prasme, sociālā percepcija, komunikācija, mijiedarbība, socializācija, pirmsskola. At the Paper of „Developmental encouragement for Communication skills for 5 – 6 year olds in preschool” are find out one of more leding preschool’s skills – Communication skills. The aim of the Paper are in the teoretical literature and in the practice find out and conduce Communication skills in preshool for 5 – 6 year olds.There is find out at work essence of Communication: concept of Communication, Communications structure, wises and functions, characteristic of 5 – 6 year olds. There are analyse at the Paper conduce of Communication skills in 5 – 6 year olds (play, cooperation in the group, choice of friends, literature (fairy-tales).At the Practical part of Paper is manage investigation about 5 – 6 year olds Communication skills in preschool. There are used pedagogical observation, pedagogical quetionary, tranfigure action after work out plan.
Keywords: interaction, skill, social perception, communication, interface, socialization, preschool.