Show simple item record

dc.contributor.advisorAugustāne, Intaen_US
dc.contributor.authorBirziņa, Inetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:35Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:35Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other17179en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11044
dc.description.abstractMūsdienās ir nepieciešama jauna paaudze, kurā būtu spēcīgas, spējīgas mainīties un konkurētspējīgas cilvēku personības. Vispirms vecāki liek pamatu bērna veiksmīgas personības izveidei. Pēc tam skola turpina vecāku iesākto bērna izglītošanas procesu. Tādējādi skolotāji spēlē nozīmīgu lomu lai izaudzinātu cilvēku, kurš būtu spējīgs izdzīvot mūsdienu pasaulē. Ar intelektu apveltīts cilvēks nav iedomājams bez prasmes rakstīt savam vecumam atbilstošā veidā. Ne tikai rakstīt savā dzimtajā valodā, bet arī svešvalodā – angļu valodā. Angļu valoda ir kļuvusi par internacionālu valodu mūsdienās. Tā dominē pasaules darba tirgū. Tā rakstīšana ir viena no visgrūtākajām prasmēm angļu valodā, tai nepieciešams veltīt daudz vairāk uzmanības un pieredzes, izglītojot jaunus cilvēkus mūsdienu sabiedrībā. Mūsdienās cilvēkiem, pateicoties jaunajām tehnoloģijām cilvēki raksta daudz mazāk nekā tas bija pirms daudziem gadiem. Tādējādi skolotājiem jādomā par radošās rakstīšanas iekļaušanu mācību stundās, lai attīstītu skolēnu garīgās spējas. Ņemot vērā nepieciešamību pilnveidot rakstīšanas prasmi atbilstošā līmenī, Diploma Darba tēma ir saistīta ar dažāda veida uz pieredzi balstīta mācīšana, lai uzlabotu rakstīšanas prasmi vidusskolas skolēniem. Diploma darba pētījuma metodes ir sekojošas: 1)Pētīt un analizēt teorētisko literatūru, lai iepazītu rakstīšanas procesu un galvenos aspektus, lai mācītu rakstīšanu klasē ar pozitīviem rezultātiem; 2)Pētījums un aptauja tika veikta Liepājas Raiņa 6.vidusskolā; 3)Darbības pētījums, kurā piedalījās 20 vidusskolēni ar mērķi pielāgot atbilstošus uzdevumus viņu vecumam. Diplomdarbs ir izstrādāts uz Liepājas Raiņa 6. vidusskolas 8 angļu valodas skolotāju un 20 vidusskolēnu bāzes. Vidusskolēnu vecums 17-18 gadi. Pētījuma norises laiks no 2010. gada 6.septembra līdz 22. novembrim. Angļu valodas skolotāji un skolēni iesaistījās pētījumā, piedaloties anketēšanā. Skolēni arī tika iesaistīti darbības pētījumā, kur viņiem tika piedāvātas dažādas rakstu tēmas un uzdevumi ar mērķi noskaidrot, vai tam ir pozitīva ietekme uz skolēnu rakstīšanas prasmes attīstīšanu. Veicot pētījumu diplomdarba ietvaros tika secināts, ka samērā bieži angļu valodas stundās tiek iekļauta rakstītprasmes apguve, bet tajā pašā laikā skolotāji sastopas ar dažādām grūtībām. Taču izvēloties atbilstošas metodes, piemērotu apkārtējo vidi, aktuālas tēmas, dažāda veida rakstu uzdevumus, individuālu pieeju un piemērotu vērtēšanas sistēmu, pakāpeniski aizved līdz veiksmīgam rezultātam apgūstot rakstīšanas prasmi angļu valodas stundās.en_US
dc.description.abstractNowadays there is a need for a new generation that could consist of flexible, competitive and strong personalities. First of all parents lay the foundation to create a successful personality of their child. Then school continues educational process of the child. Therefore teachers play an important role in upbringing a person who is able to survive in the existing world. An intellectual person cannot be imagined without a skill to write in appropriate way. Not only write in a native language, but be able to write in a foreign language – English. English has become an international language nowadays. It dominates in the labour market of the world. As writing is one of the most difficult skills, it requires much more attention and experience in educating new people in our society. These days due to new technologies people have to write less than it was some decades ago. Therefore teachers have to think of including more creative writing in lessons in order to develop mental abilities of students. Taking into account the necessity to perfect ability to write in a proper level, the diploma paper deals with diverse experiential teaching in advancing students` writing skills in secondary school. The methods of research of the Diploma Paper are as follows: 1)The study and analysis of theoretical resources in order to explore the writing process and the main aspects for teaching writing in the classroom successfully; 2)The case study and survey has been carried out in Liepāja Rainis Secondary School No 6; 3)The action research of a group of 20 students in order to adjust suitable writing tasks for the students. The Diploma Paper has been worked out on the basis of Liepāja Rainis Secondary School No 6, 8 ESL teachers together with 20 students at the age of 17-18. The duration of the case study is from September 6 till November 22, the year 2010. ESL teachers and students have been involved in the pedagogical survey by giving questionnaires. ESL students have also been involved in the action research where they had to deal with different writing topics and tasks in order to find out any successful influence on advancing students` writing skills. There can be drawn a conclusion that teaching writing has been included in ESL lessons quite often, but at the same teachers often face several difficulties with teaching writing skills. Thus selecting appropriate methods for teaching writing, suitable environment, topical themes, various types of writing tasks, individual approach and proper assessment system can gradually lead to successful outcome of acquiring writing in ESL lessons.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDažāda veida uz pieredzi balstīta mācīšana, lai attīstītu skolēnu rakstītprasmi vidusskolāen_US
dc.title.alternativeDiverse Experiential Teaching in Advancing Students` Writing Skills in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record