• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vardarbīgu datorspēļu spēlēšana saistībā ar pusaudžu agresiju un vardarbību starp vienaudžiem internetā.

Thumbnail
Открыть
299-17924-purina_lasma_lp08181.pdf (343.8Kb)
Автор
Puriņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Дата
2010
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis bija izpētīt vardarbīgu datorspēļu spēlēšanas ilgumu, interneta agresiju un agresijas izpausmes ārpus interneta vides pusaudžu zēniem un meitenēm. Pētījumā piedalījās 115 pusaudži – 60 zēni (vidējais vecums 13,3 gadi) un 55 meitenes (vidējais vecums 13,0 gadi). Pētījuma dalībnieki tika sadalīti 4 grupās: zēni, kuri spēlē vardarbīgas datorspēles (n=30), zēni, kuri spēlē nevardarbīgas datorspēles (n=30), meitenes, kuras spēlē vardarbīgas datorspēles (n=25), un meitenes, kuras spēlē nevardarbīgas datorspēles. Pētījumā tika izmantota aptauja, kas sastāvēja no četrām daļām – demogrāfiskās aptaujas, Datorspēļu aptauja, Basa-Perija Agresijas aptauja (The Agression Questionnaire, Buss & Perry, 1992) un Interneta agresijas aptauja. Pētījuma rezultāti parāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības laikā, ko pusaudži pavada spēlējot, vardarbīgas un nevardarbīgas datorspēles. Turklāt zēni ilgāk spēlē datorspēles nekā meitenes. Rezultāti parādā, ka ir statistiski nozīmīga, pozitīva saistība starp fiziskās agresijas, dusmu un naidīguma rādītājiem un vardarbības starp vienaudžiem internetā rādītājiem zēniem un meitenēm, kuri spēlē vardarbīgas datorspēles. Zēniem pastāv statistiski nozīmīga, pozitīva saistība starp laiku, ko viņi pavada spēlējot vardarbīgas datorspēles, un interneta agresijas rādītājiem. Meitenēm, kuras spēlē vardarbīgas datorspēles, neparādās statistiski nozīmīgas saistības starp datorspēļu spēlēšanas ilgumu, vispārējiem agresijas rādītājiem un vardarbības starp vienaudžiem internetā rādītājiem. Gan zēniem, gan meitenēm interneta agresiju vislabāk spēj prognozēt laiks, ko viņi pavada spēlējot datorspēles un arī dusmu rādītāji. Atslēgas vārdi: vardarbīgas datorspēles, agresija, vardarbība starp vienaudžiem internetā, pusaudži.
 
The aim of current research was to explore violent video game playing, cyberbullying and expressions of aggression outside internet settings for adolescent boys and girls. Participants were 115 adolescents – 60 boys (mean age 13,3 years) and 55 girls (mean age 13,0 years). Participants of research were divided in four groups: boys, who are playing violent video games (n=30), boys, who are playing non-violent video games (n=30), girls, who are playing violent video games (n=25) and girls, who are playing non-violent video games. In the study was used questionnaire which included four parts – demographics, Video game questionnaire, The Aggression Questionnaire (Buss & Perry, 1992) and Cyberbullying Questionnaire. Results of research suggested that there are significant differences between time which adolescents spend playing violent and non-violent video games. Besides boys spend more time playing video games than girls do. Results show that there are significant positive correlation between physical aggression, anger and hostility indicators and cyberbullying indicators for boys and girls who plays violent video games. For boys there are significant positive correlation between time which they spend playing violent video games and their internet aggression indicators. For girls who play violent video games didn't appear significant correlation between video game playing, aggression indicators and cyberbullying indicators. Internet aggression for boys and girls can predict time, which they spend playing video games, and anger indicators. Key words: violent video games, aggression, cyberbullying, adolescents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11064
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV