Satura un valodas integrētās mācīšanās metode angļu valodas kā svešvalodas apguvē sākumskolā
Author
Zenfs, Guntis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Ļoti bieži vidusskolēni sūdzas, ka viņi ir pavadījuši 12 gadus skolā, darījuši daudz dažādu lietu, mācījušies daudz dažādu priekšmetu, bet nav iemācījušies angļu valodu. Skolotāji uzskata, ka skolēni būtu vainojami, skolēni saka, ka tā ir skolotāju vaina - garlaicīgas nodarbības, morāli novecojušas grāmatas un metodes. Tie pieprasa kaut ko, kas attīstās kopā ar viņiem morāli un praktiski un viens no iespējamajiem risinājumiem varētu būt Satura un Valodas Integrēta Apguve (SVIA). Netiek uzskatīt, ka SVIA ir vienīgais piemērotais veids, taču ir vērts mēģināt, lai izmēģinātu metodi, tā ir jāiesniedz reālās klases un reāliem studentiem. Diplomdarba mērķis bija izpētīt SVIA metodes un to ietekmi uz angļu valodas apguvi. Situācijas izpēte tika izmantota kā metode pētījumus, lai noskaidrotu, kā SVIA metodes palīdz skolēniem apgūt angļu valodu. 1.-3. klašu skolēniem tika iesaistīti gadījumā pētījumā Jūrmalas Alternatīvajā Skolā (JAS). Dati tika iegūti, izmantojot mācību analīzi, nodarbību novērošana un praktiskās nodarbības, izmantojot SVIA materiālus pamatskolu audzēkņiem. Situācijas izpēte ilga vienu mēnesi, un vairākas nodarbības tika ierakstītas audio versijā. Rezultāti parādīja, ka studenti apguva daudz jaunu vārdu, kā arī viņiem bija iespēja izmantot valodu praktiski, runājot daudz. Periods nebija pietiekami ilgs, lai sniegtu pārliecību, vai SVIA palielināja angļu valodas līmeni visiem skolēniem, bet kā mācība novērojumi liecina, ka katrs apgūst jaunu informāciju, vai tas bija saistībā ar priekšmetu, vai valodu. Situācijas izpētes laikā dažādi mācību priekšmeti tika izmantotas kopā ar angļu valodu – matemātika, ģeogrāfija, bioloģija, māksla, IT un daudzas dažādas sociālās prasmes - komunikācijas, apmaiņu, izskaidrojot u.c. Very often secondary school students complain that they have spent 12 years at school, did many different things, studied lots of subjects, but have not learnt English. Teachers say it is students to be blamed; students say it is teachers’ fault – boring lessons, old books and old methods. They require something that develops together with them morally and practically and one of the possible solutions could be Content and Language Integrated Learning (CLIL). It has not been stated that CLIL is the only appropriate method, but it is worth trying to pilot it within real classroom and with real students. The aim the Diploma paper was to study the methodology of CLIL and its impact on the acquisition of English. Case study was used as a method of research to find out how CLIL method helps students to acquire English. 1st to 3rd grade students were involved in the case study at Jurmala Alternative School (JAS). The data were obtained through lesson analysis, lesson observation and practical lessons using CLIL materials for primary school learners. The Case study lasted for one month and many lessons were recorded in the audio version. The research data showed that students enjoyed the lessons and they learnt lots of new vocabulary, as well as they had the opportunity to take practical exercises and practise speaking a lot. The period was not long enough to give strong opinion whether CLIL increased the level of English for all the students, but as lesson observation showed each individual learnt new information anyway, whether it was in the field of language or a subject. During the case study many different subjects were used in a combination with English –maths, geography, biology, art, IT and many different social skills – communicating, sharing information, explaining etc.